Alla inlägg den 11 juli 2015

Av Carina - 11 juli 2015 15:30

Jag ville så gärna åka på Diggiloo, det ville jag redan i fjol men då orkade jag inte. Året innan igen firade vi farmor och farfars guldbröllop samma helg så då gick det inte heller. Nu kunde vi åka både till Bispgården här i Jämtland och till Järvsö och vi kollade vädret och tog Jämtland. Det skulle bli fint väder just på lördagen för på fredagen var det regn och höstväder. Vi bokade biljetterna under veckan och vi valde gräsplaster så under fredagen fixade vi lite mat till picknicken.

Jag hade läst om ett kafé som låg på vägen som bara har öppet tio dagar på sommaren och en helg på vintern. Det lät spännande, det är tre systrar som har det och som kommer från den byn men som bara har den som sommarstuga nu. På vägen dit så undrade Signe om man kunde äta hjortronpaj, nej sa jag men ack vad jag bedrog mig. Då vi kom fram kunde man beställa det. Vädret var toppen riktigt varmt och härligt.

Då vi kom fram träffade vi min ena kollega. Det var kul att se henne då hon har bytt jobb nu så jag ser inte henne så ofta. Vi fick vänta rätt så länge på att bli serverade för det var mycket folk. Satt och pratade med våra bordsgrannar som kom och satt sig vid vårat bort. Vi beställde kladdkaka, hjortronpaj och brödfat, kaffe, te och hemmagjord saft. Det var otroligt gott och ett mycket mysigt ställe. Hit kommer jag gärna igen, de sa att det var även mycket mysigt där i december så vi får kanske ta oss dit då också. Jag har gillat deras sida på FB och då ser jag väl då det är dags igen. Vi tog bakvägen till Bispgården och kom fram i bra tid.

Vi bar ner alla stolar och mat från parkeringen och fick stå i kö en stund innan de öppnade grindarna. Vi snabbade på och fick otroligt bra plaster. Vi satt precis bakom dem som betalt dyra biljetter och såg helt perfekt. Vi hade med stolar till oss alla men även en filt som barnen kunde vara på. Barnen var hungriga så vi dukade upp picknicken direkt. Jag har fått en picknick ryggsäck i Morsdagspresent ett år och den har vi modifierat så den passar för fem personer nu. Vi åt och drack och gick på toaletten flera gånger. Både jag och barnen behöver gå dit ofta… då vi var klara var det bara en liten stund kvar innan det började, helt perfekt.

Jag hade sett fram emot detta så mycket. Jag har ju varit så arg de sista dagarna. Thomas undrade om jag var väderberoende för det har ju samtidigt varit skitväder. Nej, sa jag men jag kanske ska ändra mig. Jag blev betydligt bättre på humör då solen steg upp idag och det verkligen var soligt och fint. Nu när jag satt där framför scenen och alla artisterna var min ilska som bortblåst. Jag tycker att det är prisvärd. Har man gräsmatteplats så är det gratis för två barn per vuxen, så vi betalade 790 kr för oss. De är ju många artister samtidigt så man får mycket för pengarna. De håller på från 19-22,30 med en paus på 40 minuter. Då passade vi på att äta efterrätt och sen blev det lite lördagsgodis. I slutet uppmanade de till dans och jag, Signe och Elvira dansade på filten. Då sov Irma gott i pappas famn. De hade på sig sin hörselkåpor och såg så gulliga ut. De var duktiga med att behålla dem på.

Då det var slut tog vi det lugn och sansat så vi slapp stå så länge i bilkö. Det var ganska mycket mygg så till slut ville jag inte vara ute längre utan vi satte oss i bilen och ställde oss i kön. Nu gick det ändå ganska fort för de flesta hade redan kört. De är nog 12 mil dit så jag önskade att vi hade tagit med oss husvagnen. Jag var helt slut då vi åkte hem men gjorde allt för att inte somna för Thomas skull. Barnen sov dock som stockar och dem bar vi bara in i sina sängar så somnande de om igen.

Jag var mycket nöjd med dagen och det gör jag gärna om igen J det gav både mersmak och hur mycket energi som helst.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards