Direktlänk till inlägg 22 juli 2015

22 juli

Av Carina - 22 juli 2015 23:00

Det tar på krafterna att åka på minisemester. Jag var helt slut på tisdagen. Efter frukost åkte vi till stan och hämtade Anna och Pernillas bil. De har åkt till Stockholm men kommer tillbaka igen och då får de ha bilen hos oss så länge. Barnen fick vara hos grannarna så länge. Det är bra att de får vara hos andra ibland och det hade gått bra. Thomas åkte hem direkt då han hämtat bilen och jag åkte och handlade. Då vi kom hem började jag klippa gräset. Det skulle börja regna senare på eftermiddagen så jag villa ha det gjort. Dock fick jag avbryta för lunch, efter lunchen fortsatte jag igen och blev till slut klar innan regnet kom.


Jag funderade lite idag i badet om varför jag inte mår bra. Jag tror att jag flyr från något, kanske från vardagen. Undra varför? Jag är helst inte hemma, bara om jag får vara själv. Annars vill jag alltid åka bort eller ha gäster. Varför? Det är något jag måste fundera mer på. När vi är iväg eller har gäster har jag hur mycket energi som helst, jag kan bestiga Åreskutan utan större problem men ska jag städa hemma är energin helt borta. Det kan ha med motivation att göra men det är inte bara det. Det är något annat som gör att det är så! Det kan också vara så att jag flyr ifrån tankar, att slippa känna efter och vara orolig. Jag är mycket lugnare då vi är iväg eller har gäster. Jag funderar mycket på det skulle kunna varit om jag väntat med att gå till doktorn. Jag funderar också mycket på om det är bra nu eller inte? Kan det komma tillbaka? Enligt doktorn hade jag en bra prognos men han kunde ju inte garantera att det aldrig skulle komma tillbaka. Jag vill inte ha tillbaka skiten. Man blir inte densamma efter en cancer diagnos säger kuratorn och hon har rätt. Man blir en orolig själ.


Jag känner mig så ofta arg. Det liksom bubblar inombords och jag kan inte hindra det. Det blev lite bättre sen jag varit hos kuratorn förra gången men inte bra. Jag behöver egentid. Det är inget jag egentligen vill ha för jag vill helst vara med min familj men för att få hinna med allt hemma behöver jag vara själv. Annars ska jag hjälpa till på toa, avleda bråk, ta på skor, ta av skor, ta på kläder, fixa dricka… ja allt kan man få göra hela tiden. Blir avbruten precis hela tiden. Då Thomas ska ha dem ute så kommer de likväl in och vill att jag ska hjälpa dem så det hjälper inte att låsa in mig. De måste helt enkelt åka hemifrån. Thomas tycker att vi kanske inte ska åka iväg på så mycket utflykter men det är då jag slipper se och göra saker här hemma. Jag har bestämt att vi ska prova städhjälp i höst. Först ska de få komma hit en hel dag och städa och sen en gång i månaden eller oftare, får se. Vi blir aldrig klara med att städa. Visst är det enkelt att städa om vi väl plockar undan men vi gör ju inte det och hade vi haft städhjälp hade vi varit tvungna. Det skulle göra mig gott!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards