Alla inlägg den 23 juli 2015

Av Carina - 23 juli 2015 23:00

Idag är det 8 år sen vi förlovade oss uppe på Marsfjällets topp. Det är en speciell dag för mig, den betyder mer för mig än bröllopsdagen. Det var så oväntat att Thomas frågade om jag ville förlova mig med honom. Vi hade ju bara träffats i tre månader, ändå var det helt självklart för mig att tacka ja. Det fanns inga tveksamheter alls. Det kändes helt underbart och samtidigt overkligt. Det var ett lyckligt ögonblick. Därför är detta en speciell dag värd att fira.

Idag hade jag tänkt att Thomas skulle följa med till kurator. Så vi bokade in dem till Stina. Jag hade kollat med henne om barnen kunde vara där medan vi var hos kuratorn och att vi kunde äta en förlovningslunch tillsammans. Nu var det så att jag fortfarande var så arg inombords att jag inte ville med honom. Han hade ställt in sig på att följa med men jag ville hellre gå själv så han fick göra lite ärenden på stan istället.

Vi pratade om ungefär samma saker som förra gången och att ilskan inte släpper riktigt. Jag vet ju egentligen vad jag ska göra men det går inte. Jag har ingen motivation, ork eller kraft att fixa det.  Jag borde motioner, äta bättre, städa och röja hemma men jag fixar inte det. Nu har det varit en sämre sommar med mycket regn och då går jag inte ut överhuvudtaget. Jag är så sur och tvär då det är dåligt väder, det är nästan som om jag har väder PMS. Det är ju lite varannandags väder så det hinner aldirg bli någon vana med något. Jag för dock statistik för min stegräknare men blir ju bara deprimerad eftersom Thomas alltid har fler steg än mig. Under de veckor vi mätt så har jag kanske vunnit över honom max två gånger. Jag har bestämt mig nu för att prova städhjälp i höst, oavsett vad Thomas säger, sen får vi utvärdera och se hur det blev.

Då jag var klar hos henne kom Thomas och hämtade mig. Han hade släpet med för han hade tänkt att handla virke men det hann han inte då jag var iväg. Så vi drog runt på släpet i onödan. Vi valde att äta på Arctura fast det ösregnade ut och att det inte skulle vara någon vidare utsikt. Det är ju ändå god mat och trevlig där. Vi valde att sätta oss i sofforna mitt i och där är ändå ingen utsikt. Det var nästan fullt där och jag var lite förvånad över det. En vanlig onsdag med skitväder. Annars går vi helst dit så det är finväder så vi för njuta av utsikten. Efter maten åkte vi hem och jag började plocka undan, fick passa på då barnen inte var hemma. Stina tyckte inte vi skulle hämta dem förrän vid tre-tiden för de lekte så bra. Thomas åkte och hämtade dem och de åkte och handlade virket som skulle gjort på förmiddagen. Så jag fick egentid och hann göra riktigt mycket innan de kom tillbaka igen. Jag hann inte bli klar på långa vägar men det kändes bra att få lite gjort i alla fall och att få sitta i lugn och ro och dricka en kopp te.

Om två år firar vi 10 årig förlovningsdag och då vore det kul att ta med sig barnen och åka upp till Marsfjället. Kanske inte behöver vi gå ända upp men ändå vara i närheten och tälta där. Ett annat alternativ är att vi lämnar bort barnen, hon farmor och farfar kanske och går turen igen tillsammans. Vi får väl se… tiden går så fort så vi är väl snart där!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards