Alla inlägg den 28 augusti 2015

Av Carina - 28 augusti 2015 22:30

Idag hade vi tänkt ta bussen in till stan, Thomas skulle dit på möte. Vi skulle sen äta lunch på stan och shoppa lite dagis kläder. Nu var inte vädret så lockande till det så det skippade vi. Thomas åkte iväg tidigt och vi sov till nio, gick sen upp och åt frukost och städade i uterummet. Då klockan var elva kom jag på att vi kunde äta lunch på Arctura eftersom vi ändå skulle in och handla. Sagt och gjort och vi fick klä på oss och åka iväg. Det har regnat hela förmiddagen och fortsatte så även fram till kvällen.

Vi körde först till Elgiganten och beställde en dator till mig. Den kommer nästa fredag. Min dator är slut i rutan och jag saknar så en egen dator. Vi slås nu om Thomas som jag dessutom är ovän med jämt. Vi mötte sen Thomas på Arctura. De har haft pannkaksbuffé till barnen på sommaren och på lördagar men nu var det vardag igen. Det gjorde inget för våra barn åt med god aptit den kyckling som serverades. Det var inget vidare väder då det regnade hela dagen men ändå ser man långt. Nu satt vi vid en sida där vi sällan sitter så vi fick titta på annat denna gång.

Jag och Elvira åkte sen till Ica Maxi för att handla. Det visade sig att de hade barntema och det var olika stationer att vara på. Hon fick göra ett konstverk, fick en gympa påsen, sortera återvinning, svara på frågor och vi utgången fick hon en tandkräm, juice, frukt och en ballong. Hon var lycklig!! Vi hann handla också fast det tog lite längre tid. Då vi kom hem var det två andra som också ville ha så vi fikade och sen tog jag de andra två barnen och åkte tillbaka till Ica Maxi. Lyckades handla lite till… Nu valde barnen en tandborste då Elvira redan hade valt en tandkräm, vi köpte även en tandborste till Elvira så alla fick var sin. Det var roligt att de hade denna dag för barnen tyckte jag, och att de delade ut frukt och tandborstar istället för godis.

Eftersom vi åt en god lunch och blev riktigt mätta blev det en enkel middag men kycklingklubbor och kycklingvingar. Då jublade Irma, det var längesen och jag tycker det är så gott. Vi hade städat uterummet på förmiddagen så vi satt där och åt. Det var längesen sist. Barnen har haft det som pysselrum och det har inte gått att komma in där men nu när hösten kommer så kommer vi att använda det oftare för måltider. Vi brukar ju äta popcorn på fredagar men nu ville de så gärna dricka juicen och äta frukten de fick idag. Så vi bytte plats, det fick bli deras fredagsgodis och så tar vi popcornen imorgon istället.

Det regnade mer eller mindre hela dagen men nu på kvällen så kom solen fram lite. Jag passade då på att gå ut och plocka jordgubbarna. Jag fick ihop nästan 3 liter men de var grusiga och blöta. Barnen hade svårt för att somna så det tog lite tid innan jag hade möjlighet att få rensa jordgubbarna. Jag sköljde dem och sen la jag dem på en handduk för att torka under tiden jag tog ett bad. Jag frös in nästan två liter och så kokte jag kräm halv tolv på kvällen. Det får vi äta till frukost imorgon.

 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards