Alla inlägg den 31 augusti 2015

Av Carina - 31 augusti 2015 21:15

Idag skulle barnen börja på dagis efter att ha varit ledig i nästan tre månader. Jag tänkte att jag skulle köra över dem och äta frukost tillsammans med dem innan jag åkte iväg och gjorde lite ärenden. Det var ganska lätt att få upp barnen trots att de blev väckta redan 6,15. Jag var nog tröttast. Vi var tidiga men det gjorde ju inget. Då jag kom till förskolan visade det sig att vi hade insats 8,45-15,45! Nu var vi där redan 7,15 och jag var helt oförberedd på detta. Vilken tur att jag var ledig och kunde stanna. Så det blev en oväntad dag på förskolan. Jag var inte så välklädd för det jobbet. Fick låna en filt och ha på mig inne då jag tyckte det var lite kallt. Tog aktiviteten inne och på eftermiddagen var det fint väder så då var det skönt att vara ute.

Barnen var helt överlyckliga över att vara tillbaka på förskolan. De har ju önskat få komma dit i några veckor nu. Skönt att de längtar hit! De var klängiga i början men det gick fort över. Signe tyckte jag kunde åka hem och komma tillbaka och hämta dem senare. På förmiddagen hade jag hand om pyssel. Det är roligt då man är på ett föräldrakooperativ där barnen lär känna en på ett annat sätt än på en vanlig förskola. Nu var det två nya barn som började idag och det gick bra. De var ju lite äldre så de var vana vid förskola. Två andra barn var mycket med mig som jag inte träffat så mycket förut och det var ju kul. Det klipptes, limmades, ritades, tejpades och tapeter och papper. Efter lunch var det läsvila och då brukar jag får läsa men Elvira stängde dörren och sa: mamma du får bli där ute!

Jag tog en lite promenad på lunchen i det fina vädret. Eftermiddagen blev lugn och efter mellis var vi ute. Elvira kom springande till mig och sa att nu är vi här alla, alla tillsammans. Hon var så glad över att få vara här och leka. De är fyra barn som är lika gamla och leker mycket bra tillsammans. Vi åkte hem en färja tidigare. Jag hade tänkt mig åka hem tidigare men det vägrade barnen.

Väl hemma fick jag klippt gräset. Det var ju fint väder idag och jag började igår men hann bara en tredjedel då. Jag plockade även vinbär och lite hallon. Det var meningen att jag skulle gå på jympa ikväll men jag hoppar det då dagen blev som den blev. Det blir lunchjympa på onsdag istället. Vi åt middag ute som Thomas lagade. Nu har vi börjat med matlagningsveckorna igen och nu är det min vecka men jag skulle ju varit på jympa så därför fick Thomas laga maten. Han har idag satt in hyllor i tätpacken. Vi hade en garderob innan men den tog vi ut igår och nu kom det upp åtta hyllor. De ska torka först några dagar, då de är inoljade och behöver torka lite längre sen ska jag fylla dem. Jag ska få ordning på alla trädgårdsprylar, spadar och annat. Även liggunderlag och filtar som vi använder flitigt ska hänga lätt tillgängligt.

Barnen somnade lite tidigare idag och jag hoppas det blir ännu tidigare imorgon. Jag hann se på tv redan klockan åtta. Då kommer kanske jag också i säng lite tidigare.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards