Alla inlägg den 21 januari 2010

Av Carina - 21 januari 2010 12:15

Idag måste din mamma lämna hotellet innan lunch. Det var skönt att få sova ut här igår men nu är den friden slut. Din pappa skulle inte iväg lika tidigt idag och han kom upp med frukost till mig som vanligt. Det är i alla fall skönt att jag får stanna till lunch och inte åka då din pappa kör.


Sov en stund men fick sätta klockan, idag ska jag ju på lunch med en gammal kollega. Letade reda på busstider på nätet och vilken hållplats jag ska till och vart jag ska hoppa av. Det är tur att det finns ”sök resa” så man kan hitta på ett enkelt sätt. Jag har i alla fall inte så ont i magen idag, det var nog bra att vila mycket igår.


Jag packade ihop checkade ut och gick mot bussen. Det visade sig att jag gick en omväg förra gången. Man får gå ut på baksidan där det egentligen inte finns någon väg men jag kasade mig ner för slänten den gången men nu fanns det en trampad stig. Den var kanske tom plogad genom en liten dunge. Mycket lättare att ta sig fram för nu är det ju så mycket snö. Visste inte hur lång tid det skulle ta så jag gick i god tid. Lite väl i god tid för jag hann med en buss för tidigt. Fick höra av mig och säga att jag kom en kvart tidigare.


Jag har ju aldrig varit där på kommunhuset och visste knappt vart det låg. Det visade sig att jag nog kunde ha hoppat av tidigare men du gjorde jag som det stod på nätet. När jag bytte buss frågade jag om denna gick till kommunhuset? Ja, han pekade och sa du menar där. Det ligger inte alls långt bort, en hållplats och man kan lätt gå men din mamma gillar inte att gå uppförsbacke.


Hon hämtade mig utanför och vi gick in på hennes rum. Pratade lite, det var längesen vi sågs, inte sen hon slutade i Bollnäs och det är ju snart två år sen jag slutade. Vi har lite kontakt via Inga-Britt. Så jag vet hur hon har det och hon hur jag har det. Vi gick sen upp och åt lunch i deras restaurang på översta våningen. Vi hade bra utsikt över Sundsvall. Din mamma berättade om Totta för det visste hon inte. Så det blev lite prat om både dig Gabriel och dina syskon. Då det kom för mycket folk gick vi ner på hennes rum igen och pratade vidare. Vi pratade även jobb och det är ju alltid kul att prata om andra…


Hon skulle på möte och din mamma gick ner på stan. Vi bestämde att din mamma ska höra av mig igen om jag dyker upp här. Så vi kan göra om lunchen. Nu gick din mamma ner till stan för det är ju enklare. Gick in på Inn, det är en galleria som går över flera hus med inbyggda gångar. Där satte gick jag runt ett tag men blev trött och fick ont i magen så jag satte mig och fikade.


Jag hann handla lite till Alice och lite annat innan jag dök ner i soffan. Satt där tills jag skämdes och sen skickade jag ett sms till din pappa och frågade då han tänkte komma. Han var snart på väg och det var skönt för nu längtade jag efter att komma hem. Då han kom åkte vi till Birsta och köpte klinker till golvet i toan. Nu har vi väl enats något så när om golv i alla fall och delar av väggen men vi kan inte handla allt på en gång. Det är tunga lass.


På vägen hem stannade vi till hos din pappas gamla jobbar kompis som också bygger hus. Det var kul att se hur långt de har kommit. Vi har varit där en gång tidigare och då var de inte hemma och då fick vi kolla genom fönstren. Nu höll de på att sätta plast, hade isolerat och satte även reglar. Jag pratade med frun och fick information från henne, hon guidade mig runt och din pappa följde med karlarna. Det känns ju så otroligt skönt att vi kommit så mycket längre. Det var svin kallt där inne och vi höll på att frysa ihjäl… de hade mycket kläder på sig. Vi hade dessutom kommit ännu längre då vi byggt så långt. Men de har ett garage men det hade inte vi. De har alla sina saker där nu medan vi hade allt i huset.


Vi körde sen vidare och stannade och åt i Stöde. Då ringde Mia och vi pratade. Hon undrade hur det var med Knoll. Hon har ju inte Facebook så hon är inte så uppdaterad. Vi körde sen vidare till Bräcke, där handlade vi. Det finns inte mycket i vårt kylskåp nu när vi varit borta i tre dagar. Din mamma ville ju stanna och fika och uttryckt mig inte så tydligt då jag sa att kolla när de stänger här på OK. Din pappa kollade med saktade inte farten. Stanna! Jag vill ha fika… jaså, sa din pappa och bromsade och körde in. Han gick in och fixade fika till oss båda. Din mamma var nöjd då vi åkte vidare.


Till slut kom vi hem och det var skönt. Det var sent och vi packade bara in maten och sen gick vi och la oss. Somnade gott och det är så härligt att sova i sin egen säng. Säga vad man vill om Scandic men några sköna sängar har de inte, inga vidare kuddar heller.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards