Alla inlägg den 13 januari 2011

Av Carina - 13 januari 2011 23:00

Signe sov längre idag, tack och lov. Det är inte kul att gå upp då det är mörkt, då känns det verkligen som mitt i natten. Nu är det återställt och vi åt frukost vid nio tiden. Ännu en dag hemma… er mamma börjar tröttna på detta. Jag får inte så mycket gjort ändå här hemma. Er mamma vill inte städa ut julen ännu men jag börjat ta ner jul lådorna från ovanvåningen och så har jag smyg tagit bort lite av julsakerna. Julen är så kort så er mamma vill hålla lite på det. Jag tog i alla fall tag i dammsugaren för nu när Signe är så mycket på golvet märks det hur skitigt vi har det. Hon sitter och tuggar på saker och ting hela tiden. Hon gillar dessutom att vara med då det dammsugas. Så jag plockade upp allt och började dammsuga och då Signe somnade så torkade jag golvet i köket. Var så duktig så jag satte upp alla stolar på bordet och dränkte golvet med vatten. Oj, det var skitigt… vi måste torka golven oftare.


Efter lunchen gick vi ut. Hon fick åka i pulkan till brevlådan, hon älskar att vara ute. Hon fick göra en snö ängel och det gillade hon. Hon vill inte ligga själv men hjälper man henne med armar och ben tycker hon det är kul. Då vi kom in fick hon mellis och sen somnade hon som en stock. Vi får ofta väcka henne på eftermiddagen för hon skulle kunna sova hur länge som helst om hon fick. Så vi öppnar dörren så det kommer in lite mer ljud.


Då er pappa kom hem ville jag att han skulle ta Signe men han skulle bara… så är det ofta. Då fick er mamma ändå ta henne. Jag skulle göra pannbiff och det är inte så lätt att ha koll på henne nu när hon far iväg som en skottspole men kladdiga händer. Er pappa däremot behöver ofta bara göra… i fred men aldrig er mamma. Den enda gången jag är själv och utan ansvar är då jag badar. Jag mamma skulle vilja ringa lite kompisar men det kan jag inte om jag samtidigt måste ha Signe. Eftersom er mamma bor långt ifrån många av sina vänner så blir de samtalen längre. Så nu satt jag där efter maten och kunde inte ringa en kompis för att Signe vill helst att er mamma lägger henne. Hon har blivit lite krånglig att lägga och då kom tårarna. Er pappa tror ibland att det är hans fel men så är det ju inte. Vi måste bara komma på ett bra sätt att lösa det så det blir bra för oss alla. Er pappa har tid då han är med Signe men all övrig tid är er mamma huvudansvarig… och det har jag inte lust med. Så er mamma grät vid köksbordet och er pappa satt vid datorn i soffan. Vi kommer liksom inte längre i denna fråga… er mamma hade börjat elda innan er pappa kom hem så er mamma kunde få hoppa i badet efter middagen.


Det är så skönt att ligga där i badet och bara vara… er pappa sa senare på kvällen hur ska det bli om vi får fler barn? Det kommer att bli kämpigt naturligtvis men vi kommer inte att bygga. För det är mycket bygget som ställer till det. Samtidigt vill vi bli klara och nu är vi så nära målet. Vi har ju skickat in för att få ett färdigställande bevis från kommunen. Vid middagen kräktes Signe upp all mat och lite till. Hon är ju förkyld nu och deras ända sätt att kunna få upp slemmet är genom att kräkas. Tur man har haklapp… det var bara att torka av henne och sen fick hon sitta på golvet. Hon lider inte så mycket men hon luktar inte så gott.


Hon har så svårt för att somna men till slut gick det. Hon fick en flaska välling idag som hon åt upp, var väl hungrig då middagen kom upp. Det går ju inte bättre av att er mamma gråter samtidigt. Er mamma klagar ju också på att er pappa går och lägger sig så tidigt. Vi hinner ju inte träffas. Idag var Signe uppe till halv tio innan hon äntligen somnade. Er pappa stannade uppe en stund till för er mammas skull. Precis så han hade somnat började Signe hosta så hemskt i sängen. Efter en stund hördes det konstigt och er mamma gick in. Då hade hon kräkts ner hela sängen. Vi gick in och väckte er pappa och han fick assistera. Nu fick dockan åka ner i badet och vi fick byta sängkläderna. Hon fick tvätta håret för första gången med schampo.  Hon hade kräk överallt… till slut var hon ren och er pappa gick och la sig. Er syster somnade ganska fort i er mammas famn. Er mamma satt dock uppe en stund till. var livrädd av att hon skulle kvävas av sina egna kräkningar…

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards