Alla inlägg den 2 februari 2011

Av Carina - 2 februari 2011 23:30

I natt har er mamma sovit som en stock. Då jag varit uppe och gett Signe nappen har jag somnat igen innan jag har lagt huvudet på kudden. Det brukar inte vara så på förnatten men jag var helt slut. Så då piller klockan ringde klockan åtta visste jag inte vart jag var. Jag svalde pillan och tänkte somna om men då vaknade tydligen lilla loppan också och ville inte ligga där ensam. Hon är säkert vaken mycket mer än vad vi tror men vi sover och märker inte av henne. Då hon upptäcker att vi är vakna så säger hon till att hon också vill vara med. Det var bara att hämta in henne och så fick hon sitta här och leka i sängen medan jag vaknade till.


Vi gick upp och åt frukost och sen tog vi det lite lugnt. Er mamma skickade ett sms till er pappa, jag har inte fått något idag och det gillar jag inte. Jag vill veta att han är vaken och vid liv och dessutom att han kommit fram. Han ska ju ändå köra 10 mil. Idag ska vi på föräldrar grupp men har inget innan. Signe lekte och er mamma lekte med datorn. Då Signe somnade gick jag ut i uterummet och rensade upp lite. Nu sätter jag ut allt där som ska omflyttas, alla påsar och annat som bli hela tiden. Nu ligger det massa saker i en resväska som jag vet har ställen att vara på det andra står i en hög. Jag ska hämta in någon kartong från garaget och lägga det i. Det kommer att bli många rensningar här innan vi är klara. Eftersom vi inte har all förvaring klar så måste vi förvara det i kartonger så länge. Jag rensade i alla fall ut allt som var där så nu är det lite bättre ordning där. Jag tömde även diskmaskinen då hon sov för det är bättre, hon är snabb som en vessla då hon hör att man öppnar luckan. Ringde till slut till er pappa och frågade om han levde? Det gjorde han och han bad om ursäkt att han inte hade skickat något sms. Då han fått mitt satt han i samtal men han levde och då var jag nöjd.


Vi åt middag och sen tänkte er mamma att vi skulle åka iväg tidigare och gå en promenad. Kom då på att vi hade lite att göra innan och så skulle vi äta mellis innan. Vi har ju provat citruspressen och den var bra idag provade vi mixern. Jag tyckte inte den var något vidare. Vet inte om det var för fruset ändå, hade blåbär och hallon men det blev bra till slut. Det var lite surt och det tyckte även er syster men hon åt. Vi packade in oss och på vägen ringde vi till Hanna som fyller år idag. Hon fick precis gäster så vi pratade inte så länge. Vi parkerade och er mamma såg att de hade plogat så vi packad ut vagn och unge men då vi kom runt hörnet med vagnen hade de inte plogat längre… provade att gå ändå men det gick dåligt så det var bara att packa in unge och vagn igen. Vi kom ändå precis till träffen. Det var kul för idag var alla barn där, det var bara två pappor som saknades. Typiskt för er pappa och en annan pappa brukar alltid vara där.


Vi pratade om barnsäkerhet och det är mycket att tänka på. Hur säkert ska man ha det? Vi måste tänka på ugnen och knivarna, det måste er mamma komma ihåg. Vi pratade även om livsfrågor och livsstil. Hur vill vi att våra barn ska bli, vilka vanor ska vi ge dem? Er mamma har datorn på för tok för mycket och även tv. Det är bättre att lyssna på radio eller Signes stereo. Hon skulle ju kunna få lyssna på sin musik i vår stereo. Vi får nog börja tänka på det redan nu. Vi är ute för lite men det kommer väl att bli bättre då hon går själv. Er mamma får nog ha datortid i vår familj. Det är er mamma som är mest på datorn. Jag ska nog bara använda den då Signe sover. Vi ska nog också lyssna mer på radio än på tv. Det är bra med de regionala nyheterna på morgonen men efter nio kan vi stänga av den. Vi fick också prova hur man gör om dem sätter i halsen. Det var en kul eftermiddag och barnen for omkring runt och runt. De är sugna på varandras leksaker och att ta på varandra. Ingen blev dock ledsen så det gick ju bra. Innan vi åkte hem satte vi alla barnen i ringen och så tog er mamma kort. Vi försökte också boka en tid för att fira att de bli ett men det gick inte så bra nu när vissa mammor börjat jobba. Vi får se hur det går.


Vi åkte hem för nu höll det på att bli mörkt och sen var vi kanske lite småhungriga. Er syster somnade i bilen och sov så gott då vi kom hem. Det var synd att väcka henne men jag var ju tvungen. Vi gick in och jag la henne en stund men hon ville inte sova. Så jag gjorde mat, idag blev det mos på broccoli och lax i ugn. Det gick hem hon fröken, hon åt som en häst och ville bara ha mer hela tiden. Till slut fick hon lite efterrätt för jag vill inte att hon äter så hon kräks. Det var bra GI mat och även er mamma gillade detta så det kan vi göra fler gånger. Signe var trött men vi hjälptes åt för att hålla henne på topp.


Vi eldade, packade in kläder i garderoben, plockade undan lite här och där och Signe var med. Hon följer efter och vill helst vara i hallen eller gå in i tvättstugan. Hon står också gärna upp men flyttar inte fötterna. Hon fick pyjamas och vi läste lite böcker. Signe föredrar att läsa böcker än att kolla på tv och det är skönt. Er mamma beställde böcker på nätet, dels till mina studier, en bok som er pappa ville ha och så fler böcker till Signe i födelsedagspresent. Även idag somnade Signe i sin säng, jag la henne först en gång men då gick det inte så hon fick sitta upp med mig en stund till och bli riktigt arg. Då gick det bättre och sen sov hon gott. Er mamma pratade med er pappa och vips är klockan så mycket…


Er mammas dödsångest är på topp nu. Inte bara min för den delen, jag är även orolig för er pappa och syster. Er mamma har en grej på kinden som har varit irriterat ett tag, kanske sen jag blev gravid. Hade plåster på under förlossningen… men sen blev det bättre men nu är den irriterad igen fast på ett annat sätt. Nu har er mamma fått helt klart för sig att det är hudcancer. Inte nog med det jag ska på mammografi nästa vecka och vet också att jag har bröstcancer. Det är jobbigt för jag kan ändå inte släppa det. Jag ska ringa och boka tid hos doktorn för det i ansiktet så jag kan stilla min oro eller få den bekräftad.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards