Alla inlägg den 8 juni 2008

Av Carina - 8 juni 2008 21:50

Jag har ju flyttat ner nu, inte när Maja var där för hon tar så stor plats. Men sen flyttade jag ner i mitt gamla sovrum. Där bodde din mamma och pappa tills din mamma blev för tjock om magen så din pappa inte fick plats sidan om. Nu hade din mamma inte så stor magen men tillräckligt så att den var i vägen och så blev hon så mycket varmare och då gick det inte att ligga så nära din pappa hela nätter.

Nu låg Pricken, din mammas ena katt hos mig hela natten. Det var längesedan och mysigt. Din pappa tycker inte att man ska ha katter i sovrummet. Du skulle säkert håll med din mamma Gabriel och tyckt att det var mysigt.

 

Det var mycket jobb idag med. Sista hela dagen som jag kunde hålla på. Imorgon ska jag till optikern. Har fyllt bilen med sådant jag ska med till återvinningscentralen. Har tömt lite i garaget och lite i källaren.

 

Det var lika varmt idag så det var jobbigt att vara både inne och ute. Helst ville man bara vara i källaren men det måste bli färdigt uppe också. Men jag jobbade på bra och hann även äta både lunch och middag.

 

Saknade din pappa och önskade att han skulle ringa hela tiden. Men han hade inte tid med mig nu för de har åkt till Östersund. Din pappa hade fullt upp hela förmiddagen med att packa bilen och släpet de skulle ju både ha din pappas och din farfars bil med släp med sig ner. För annars skulle de inte få plats med arbetsboden.

Men han ringde då han körde från stugan en liten stund, men inte tillräckligt för din mamma.

 

Nu hade hon börjat längta så otroligt mycket efter din pappa att jag skulle vilja vara hos honom nu direkt. Nu vet jag att jag inte kan vara med honom så då vill jag helst att han pratar med mig i telefon hela tiden.

Jag har tyckt att jag har varit stark och tyckt att jag har klarat mig själv bra men nu börjar det tryta. Jag har börjat känna mig ledsen nu idag och känna mig övergiven. Känner mig ensammast i hela världen nu när din pappa inte har tid med mig så mycket som jag skulle vilja. Känner att din pappa och din farmor och farfar hittar på massa roliga saker utan mig och jag känner mig så utanför.

 

Gråten kom då din mamma pratat som hastigt med din pappa på sena eftermiddagen. Det gick inte att hejda, utan jag grät hejdlöst. Kände mig så ensam och utanför och dessa tankar kunde inte din mamma ta bort utan de kom hela tiden tillbaka.

Din mamma var ute och rensade ogräs i trädgården men såg knappt ut genom ögonen för alla tårar.

 

Din pappa ringde några snabba samtal till din mamma på kvällen men jag ville inte ta upp det med honom då. Hann inte för den delen heller för han var så stressad. Din pappa kan inte heller prata så mycket nu när din farmor och farfar är där. Din mamma föreslog att han skulle gå ut och prata med din mamma och det gjorde han. Men då gick han och pratade mest om hur det såg ut där han gick och inte vad de hade gjort under dagen eller undrat hur jag hade haft det. Din mamma försökte skicka sms till din pappa under dagen för att få veta vad de gjorde men fick bara till svar att vi jobbar hårt!!

 

Då din mamma gått och lagt sig så kunde hon inte låta bli utan skickade ett sms till din pappa om att hon var så ledsen och längtade och saknade din pappa så mycket. Skrev att jag kände mig så ensam och övergiven och inte var så stark som jag trodde.

Jag fick svar av din pappa nästan direkt och han blev ju också ledsen när han får sådana sms. han kände sig skyldig till att din mamma blev ledsen. Det kändes inte bra att vi var så långt emellan varandra. Han kunde inte ringa för han var ju inte själv och de andra sov. Din mamma låg och grät hemma i Ljusdal.

Din mamma trodde att hon skulle klara detta mycket bättre men tydligen var jag inte så stark som jag trodde. Det gick bra i några dagar men inte tillräckligt länge. Fem dagar är ändå fem dagar och det är långt, vi har ju inte varit så långt ifrån varandra på jätte länge.   

 

Din mamma somnade med tårarna i ögonen. Vissa dagar är gråt dagar och det är precis som att det inte går att stänga av tår kranen. Det bara kommer, jag försöker distrahera mig men det går inte utan gråten kommer och går hela tiden.

Men somnade till slut i alla fall och längtade så efter din pappa att det nästan gjorde ont i kroppen.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards