Direktlänk till inlägg 19 maj 2009

Käre Gabriel 19 maj

Av Carina - 19 maj 2009 10:39

Vi bestämde oss för att gå upp tidigt denna vecka så din mamma kommer till jobbet tidigt och kan då gå hem tidigt. Visserligen brukar det komma upp mycket under dagens lopp så din mamma ändå blir kvar men man kan ju alltid försöka. Din pappa är ju hemma hela veckan och då är det också bra att han kommer upp och bygger. Vi går ju och lägger oss tidigt om kvällarna. Igår somnade din pappa halv nio och din mamma en timme senare. Ändå sover vi tills klockan ringer.

 

Så din mamma var tidigt på jobbet och då hann jag göra lite som jag skulle ha med till gruppen. Vi hade möte på förmiddagen och sen var din mamma och klippte sig. Jag har inte klippt mig sen du föddes Gabriel. Sista gången var någon vecka innan och sen har det varit jobbigt att hitta någon ny. Din mamma ville inte gå till henne i Bollnäs för hon visste ju att din mamma skulle ha barn och då hade hon bara frågat massa. Din mamma trodde att håret skulle bli jätte kort men det blev det inte, det syns knappt att det är klippt.

 

Eftermiddagen gick jätte sakta men till slut blev klockan halv fem så din mamma kunde gå hem. På förmiddagen idag pratade din mamma med Anna, hon var hemma med Alice idag och din mamma pratade även med Alice. Men hon var inte så talför…

 

Precis innan din mamma kom hem öppnade sig himmeln och det ösregnade verkligen, det var som ett åskregn men det behövs. Det har inte regnat så mycket den sista tiden. Din mammas växter behöver det. Så din mamma satt kvar i bilen en stund innan jag gick in för att det värsta skulle gå över. Din pappa hade förberett maten och han gick till husvagnen och värmde köttbullarna och din mamma fixade potatismos. Idag har din mamma diskat, det känns skönt nu när vi har fått ett köksskåp att sätta in sakerna i.

 

Din pappa har fixat med ovanvåningen idag och börjat med golvvärmen. Han funderar mycket över trappen också, han lägger ner otrolig tid på att fundera och din mamma förstår bara hälften. Han pratar hela tiden men din mamma orkar inte lyssna på honom, men han vill prata högt för att förstå sig själv bättre!

 

Vi gick ner till husvagnen, och kollade på Äntligen hemma. Din mamma skrev i bloggen och så gick vi och la oss tidigt ikväll igen… vi är så trötta.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards