Alla inlägg den 1 juni 2010

Av Carina - 1 juni 2010 22:30

I natt somnade inte er syster förrän halv ett. Hon gallskrek så er pappa inte heller kunde sova, annars sover han för det mesta trots att det är ljudligt. Har han bara somnat kan Signe skrika utan problem. Hon sov sen i alla fall 5,5 timmar, nytt rekord sen Skåne resan. Er pappa var uppe med henne och jag låg och sov. Kanske inte sov men vilade mig.


Idag ska vi på mamma träff och då jag hörde att hon var vaken tog jag upp henne och la henne i vår säng. Ska vi hinna i tid till halv tolv måste vi ju väcka henne. Det är ju skönt nu när er pappa är hemma på semester. Då kan vi sova till nio utan problem. Det är alltid er mamma som ger er syster mat för er pappa gör frukost till oss. Ibland har han tagit in frukosten i uterummet så vi kan äta samtidigt alla tre.


Vi lämnade vår pappa hemma och åkte till stan. Vilket underbart väder, det är nästan sommar. Jag tog på mig piratbyxor och min jeansjacka och Signe fick en sommar klänning och sina fina skor. Vi parkerade på stan och gick upp. Vi kom sist men så är det då man har en trött dotter. Nu har hon ju sovit så mycket om dagarna så jag trodde hon skulle göra det igen men inte. När man går på kafé vill man väl vara uppe och vara social. Vi fikade och pratade, stannade där i 3,5 timmar och tiden går ju så fort. Det är kul då vi kan prata om barn och att vara hemma. Vi har ju mycket gemensamt.


Då vi fikat klart gick jag och köpte färg för tröjtryck på hobby affären och så hämtade jag kort vi framkallat till Signe. Vi tankade innan vi åkte hem. Det verkar som om de håller på att ha vägarbeten över allt… nu är det sommar! Då vi kom hem hade er pappa satt upp lite lister. Det är ju 5,5 m upp så det är inte så lätt, men så fint det blir. Det blir ett helt annat rum. Jag fick hjälpa er pappa men jag gillar inte att vara så högt upp. Jag är inte höjdrädd men litar inte på stegar.


Idag har jag inte ammat något. Signe verkar inte så glad för det och den enda anledning nu är ju att jag inte vill ha tillbaka mensen. Samtidigt känns det som att jag kanske inte är helt klar med det ännu ändå. Men det blir mer som efterrätt. Det är på två vis, det skulle vara skönt att sluta helt men det är ju ändå mysigt om vi fortsätter. Men hon kan inte vara hungrig då hon ska amma för då blir det kaos, så det måste bil efter maten. Undra om det kommer att kännas något kroppsligt då jag slutar? Hon har i alla fall fått lite immunförsvar i 3 månader och hon ammade ju mycket första månaden. Hon verkar inte så intresserad själv, håller mest på att göra olika ljud med tungan!


Idag somnade Signe utan att skrika, hon skrek visserligen då er mamma låg i badet men inte sen mer. Somnade i min famn och sen la jag henne och hon vaknade men var nöjd i vaggan och somnade efter en stund. Så denna kväll är nog den första som vi lägger oss samtidigt. Kanske inte första men en av de få och klockan var bara halv elva. Undra när hon kommer att vakna imorgon då? Så vi låg och läste innan vi släckte, vardags lyx för småbarns föräldrar. Men vi pratade med små bokstäver, väck inte den björn…

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards