Alla inlägg den 9 mars 2011

Av Carina - 9 mars 2011 21:15

 Er mamma hade ställt klockan på halv åtta och då var er pappa redan vaken. Han låg och läste, så efter en stund så la sig er mamma på hans arm och myste. Det är skönt att inte behöva stressa upp. Att bara ligga där och mysa gillar er mamma. Signe var vaken en gång i natt och då drömde hon nog. Får hon bara skrek fat hon fick nappen och verkade inte vilja ha mig där. Så hon skrek en stund och sen gick det över och hon somnade. Vi gick upp och nu hann vi äta frukost innan er syster vaknade. Då gick er pappa direkt dit och hämtade henne. De ska ju vara hemma och mysa idag då er mamma ska gå i skolan. Efter frukosten tog jag en dusch och sen gjorde jag mig i ordning och åkte till stan.


Då jag kom fram upptäckte jag att jag glömt plånboken hemma. Jag fick låna en tia av en tjej till en kopp te. Idag pratade vi mindfulness och det gillar er mamma. Vi gjorde många övningar och det är bra. Denna föreläsning var den bästa. Då kom er mamma att tänka på att vi alltid brukade prata om vad som varit bra med dagen då vi la oss förut. Nu lägger vi oss aldrig, nästan i alla fall, samtidigt och då blir det inte av. Så vi måste återuppta det igen för det är bra. Vad har jag gjort som är bra idag, eller vad är jag tacksam/nöjd över idag? Det stärker en och man sover säkert bättre. Vi är ibland i mindfulness och det känns bra, att man inte bara rusar iväg i livet utan att reflektera. Tiden gick fort men jag vet inte om jag antecknat något bra, för jag hann inte.


Under förmiddagen fixade jag med gamla chefen så jag kunde låna en hundralapp. Så då vi hade lunch sprang jag och hämtade den. Åt lunch men lite kamrater och nu känns det konstigt att vi inte ska ses igen. De flesta kommer att tenta hemma så det blir nog inte många kvar här i Östersund. Jag vet inte ens vad folket heter, så var det med den bekantskapen. Han slutade nästan i tid och er mamma åkte hem direkt. Er pappa hade börjat med maten och jag hjälpte honom. Det är underbart att komma hem till två leende älsklingar. Det som också är skönt är att jag bara kan åka hemifrån utan att fundera på om Signe har det bra. Jag bara åker och så får de sköta sig själv. Jag kanske tipsar om vad de kan äta och bokbussen men det var allt.


De hade inte varit på bokbussen men de hade varit ute en lång stund. Hon hade inte sovit något alls under dagen men verkade inte gnällig då jag kom hem. Efter maten så ringde vi till Mia för hon fyller år idag. Ebbe hade sjungit för henne i morse och nu sjöng han igen så jag hörde. Det var otroligt gullig, jag längtar tills Signe sjunger för mig då jag fyller år. Er pappa skruvade dit hyllorna i klädskrubben och målade dem en gång till. Det ska bli underbart att få förvaring. Er mamma hade hand om er syster hela kvällen, får ju abstinens då man inte är hemma på hela dagen.


Då Signe somnat kollade vi på Arga snickaren. Då det var slut diskuterade er mamma och pappa mindfulness och bestämde oss för att använda oss mer av det. Vi pratade också lite om hur vi har det och vad vi ska tänka på för att vi ska förstå varandra ännu bättre. Det var faktiskt riktigt trevligt att ha egen tid med sin man i en hel timme. Det tog slut då er mammas pillerklocka ringde. Då kom er pappa på vad klockan var och skyndade sig till sängs. Er mamma var uppe en stund till och sen la jag mig också. Pratade lite med Humle och Dumle men orkade inte skriva i bloggen. På kvällen då jag tar pillerna äter jag en macka och dricker ett glas proviva så då sover jag gott sen.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards