Alla inlägg den 2 april 2011

Av Carina - 2 april 2011 15:30

I natt vaknade er mamma inte av Signe utan av er pappa. Han
fick deklarationen igår och det visar sig att man måste betala fastighetsskatt
då man bygger hus men då de är klara slipper man i fem år. Detta fick han i
huvudet och vaknade vid fem tiden. Högt säger han till er mamma, hur kan det
var så? Det var inte precis vad er mamma ville prata om vid den tiden på
dygnet. För att han skulle komma på bättre tankar så tände han lampan och
läste. Er mamma somnade om. Vaknade av att Signe var vaken och tänkte ge henne
nappen men då jag kom in satt hon där och var jätte lycklig över att se mig.
Det var bara att ta med henne in till oss. Klockan var åtta så det var ju
godkänt.  Så vi delade på bananen som er
mamma hade för att svälja pillerna med. Hon gjorde allt för att er pappa skulle
vakna och visa henne uppmärksamhet. 
Efter en stund gick de två upp och gjorde frukost. Eftersom er mamma
äter fil så äter jag det då Signe ätit sin gröt annars vill hon hellre ha fil
men gröt är bättre till henne på morgonen.

Vi latade oss efter frukost. Därefter löste er mamma
melodikrysset och er pappa började med elen i köket. Signe var trött men ville
inte sova. Hon for omkring och lekte. Vi kollade upp vilka säkringar som går
till vad. Vi har ett papper på det men vart… vi har letat mycket. Så nu tände
vi alla lampor och antecknade vilken säkring som var till vad. Signe var
gnällig och jag såg att klockan var över tolv så hon var kanske hungrig. Elsa
ringde och undrade över lakanen jag hade, hon ville komma hit i eftermiddag. Vi
bestämde vid två. Efter maten vilade er mamma lite, er syster var så trött att
hon somnade på två röda. Jag gick sen ut och började röja lite i garaget.
Började med kläder och lakan och nu är det fyra sopsäckar som ska skänkas och
lakanen hade jag lagt på bordet. Jag gick in och vilade igen. Det tar på
krafterna att göra något men det är säkert inte skadligt. Elsa kom nästan
punktligt och då vaknade även Signe. Hon tyckte att er syster hade blivit så
stor och tyckte vi borde komma och hälsa på en dag. Hon valde ut det hon ville
ha och sen stoppade jag ner det andra i en av sopsäckarna som ska till
återvinning. Hon ville inte ha fika då hon redan druckit så er mamma gick in
och fikade med familjen. Signe fick lunch, då hon inte åt särskilt mycket vid
lunchen, hon var för trött.

Då vi fikat klart åkte er pappa och syster till stan och
Jula och handlade lite er pappa behöver för att fixa elen i köket. Äntligen ska
vi få uttag där så vi slipper att ha ett uttag som dessutom Signe kan dra i
sladdarna. Det har varit mycket dragningar idag, er mamma har fått hjälpa till.
Det är gott om elkablar i vårt lilla hål i väggen i hallen. Er mamma vilade
lite då de åkt men sen gick jag ut och tog ett nytt tag igen i garaget. Det
blev två kollin som ska in och sen har jag gjort lite loppis lådor klara. Vi
har ju ingen mat och er mamma orkar inte tänka på det så det blev pyttipanna
idag. Er mamma sov en stund innan maten och det var skönt. Vi åt mat och sen
kopplade er pappa vidare elen. Signe och jag lekte lite men hon var trött. Tog
på henne pyjamas men som vanligt piggar hon på sig då. Vi läste massa böcker
och en läste hon böckerna lite väl bra själv så er pappa fick tejpa dem. Det
blev en lugn kväll och vi såg på Körslaget. Signe och jag hejar på Järvsö. Det
gick ju bra för dem idag igen.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards