Alla inlägg den 2 maj 2012

Av Carina - 2 maj 2012 22:17

Idag var det vardag igen, härligt med långhelg. Vi får mycket gjort ute men inget inne. Idag hade jag tänkt åka till stan men så blev det inte istället blev det rensning. Jag började inne i garderoberna och tog bort sådant som är för litet. Det är jobbigt tycker jag. Jag vill ju att de ska bli små jämt så de kan ha vissa söta kläder. Ändå vill jag ju att det ska bli stora och klara sig själv... rensade även ute lite hos Signe. Där behövs det inte göras så ofta, hon växer inte lika fort men nu i vinter har hon växt en del. Jag tog bort vinterkläder, fast det har lovat snö i helgen så ska de undan nu. Gjorde om i byrån i hallen så Signe kläder är underst så hon kan nå dem själv.

Gick upp på ovanvåningen då tjejerna sov på förmiddagen. Till flugväldet... där låg hur mycket döda flugor som helst. Fick dammsuga innan jag gjorde någon nytta. Vi tänkte ringa hit anticimex för flugorna men det har lugnat ner sig nu. Jag har slängt upp mycket kläder på ovanvåningen som jag nu stoppade ner i lådor, men långt ifrån alla. Däremot har jag kollat och tagit ner kläder i storlek 74. Våra flickor är lite små, så de har fortfarande mest 68 men även storlek 62. Nu ska vi ju till Skåne så vi måste ha lite mer vårkläder för vi hoppas ju på vårväder. Jag får fortsätta där en annan dag. Er pappa ska få bära ner lite kartonger som ska ut i garaget, för de är lite tunga.

Vi åkte för att hämta Signe tidigare idag, tänkte vi skulle äta i god tid. Er pappa är i Sundsvall. Så blev det inte. Jag gjorde mat då vi kom hem men under tiden den stod i ugnen kom bonden och skulle kolla vad vi behövde hjälp med i trädgården. Han ska ta bort stubbar, betong, och annat skräp nere på naturtomten. Jag tog ett eget beslut, som inte var helt populärt hemma, om att ta upp lite stubbar. Men det blir säkert bra. Då vi hade ätit, alla barn och mamma, och er pappa hade kommit hem så var vi ute och kollade på tomten. Det blir säkert bra. Vi ska ha en lekpark och en grillplats där nere. Vi ska sätta ner gungan och gjuta fast den och lägga sand under. Vi ska också bygga en större sandlåda och ta ner rutschkanorna. Så småningom ska vi göra en lekställning, vi har plats och kunskap.  Vi kollade lite grillplaster nu i helgen och troligen murar vi upp en eldstad med stenar. Gör sittplatser av stockarna och så ska vi göra ett ute kök sidan om där man kan stå upp och laga mat på murrikkan. Detta blir projekt i sommar.

Er pappa meddelade att er farmor och farfar kommer på fredag, lite oväntat. Er farfar har haft lunginflammation och vi trodde inte har skulle orka komma. Nu måste vi städa... oj, sa jag!! Jag ska vara borta både imorgon och på fredag så jag vet inte när vi ska hinna städa och handla. De kommer ju redan på fredag eftermiddag och vi är ju borta fram till dess. Men det löser sig säkert och det ska bli kul med lite besök. Trist bara att det ska bli vinter!!

I natt var det en ovanligt bra natt. Jag försökte ta lite av er pappas jobb då han skulle upp tidigt. Signe ville ha nappen en gång och Irma och Elvira åt var sin gång. Irma hostade räligt med jag höjde huvudändan och då blev de bättre. De vaknade tidigt med somnade om i vår säng så jag fick sova till halv åtta. Hoppas det blir lika bra imorgon!! Tänk när vi får sova en hel natt!! Längtar dit.

Har gjort lingonsylt idag, undra just om den blev bra. Den ser lite rå ut... men... vi hade ingen sylt till fläskpannkakan idag och det gick bra. Signe saknar inte sylten men hade jag tagit fram den hade hon velat ha den.

Fick sätta in våra potatisar i hinkarna som vi odlar i garaget. Det ska ju bli frost i natt!!

Nu ska jag sova - godnatt!!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards