Alla inlägg den 28 maj 2012

Av Carina - 28 maj 2012 23:00

Idag blev det äntligen Lund. Som jag har längtat… men bättre sent än aldrig. Vädret är ju fortsatt fint fast nu lovar de att det ska bli sämre. Det gör ju oss inget då vi snart ska åka hem. Vi gjorde oss i ordning och sen åkte vi. Vi åt lunch med Helena men vi hann handla lite innan dess. Det var soligt med blåsigt då vi gick till Ebbas för att äta. Blev lite besviken för här hade de rejäl mat förut men nu har det blivit lite piffigare. Helena fick göra mycket för att Signe skulle äta upp. Hon har nästan slutat äta under denna resa. Hoppas det blir bättre då hon kommer hem igen och får äta fläskpannkaka. I Lund handlade jag och er pappa nya skor, vi fick nya kläder och naturligtvis blev det lite till tjejerna också. Er pappa kom på att han skulle på chefsträff och vi har ju ingen tvättmaskin på en vecka. Jag handlade kläder, jag har ju mest gravidkläder… Slutligen handlade jag Lundablanding, mitt favoritte.

Vi körde sen mot Höör. Vi skulle träffa Malin och hennes familj på Skånes djurpark. Vi hade handlat en lite torftig matsäck i Lund men har man inte tillgång att fixa hemma blir det som det blir. Vi hade i alla fall gott om Ballerina kex. Vi gick runt där och det var längesen jag var där och det var inte så många djur som var ute. Vi undrade just om det fanns djur i alla hagar. Vi fastnade naturligtvis vid hagarna där barnen får vara inne med djuren. Signe blev sur då kaninen inte ville smaka hennes hand. Den låg bara inne i boet. Däremot så var de får och getter och som gärna smakade på hennes hand. Vi gick runt lite och sen fikade vi. Signe hade inte riktigt ro till det. De hade ju 4 killar med sig varav en är i Signes ålder. Men jag tror hon tyckte de stora killarna var lite roligare. De hjälpte henne då hon behövde hjälp. Hon kallade på dem om hon behövde hjälp. Vi gick där så länge att de kom och sa till oss att det var stängt nu och hon ville åka hem! Så vi fick ta oss ut. Det var en trevlig eftermiddag och ännu en utflykt att bocka av.

Vi hann inte längre än till Höör innan vi fick stanna för då var Irma så otroligt hungrig. Signe och jag åt glass och då Irma var mätt ville även Elvira ha mat. Er pappa fick också köpa glass och där satt vi en stund tills alla var nöjda. Vi fick stanna ytterligare en gång för att mata innan vi kom hem. Innan vi åkte till Höör var vi inom Flyinge. Nu har vi inte mycket anledning till att åka dit längre. Smög oss förbi er mormors gamla hus och kollade om de gjort något mer men det har de inte gjort på utsidan i alla fall. Såg att grannarna var hemma så vi ringde på och visade upp tillskotten. Vilket uppskattades!


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards