Direktlänk till inlägg 21 september 2013

Lördag

Av Carina - 21 september 2013 20:50

Idag tog jag in alla vinterkläder och vinterskor till barnen. Tog ut allt i uterummet och började sortera. Signe har jackor kan man säga, 4 stycken i storlek 104. Vi har kläder till denna vintern. Jag köper ju gärna på rea på våren och hoppas det passar till vintern. Overallerna de hade i vintras kan de även ha denna vinter. Vi har strumpor i överflöd. Jag har resnat ut en del som jag ska sälja. Barnen kände nog på sig att jag höll på med vinterkläder för de hittade pulkorna och körde varandra i på gräsmattan. Jag tror de längtar efter vintern... Vi provade även att starta skotern och det gillades!!

Efter lunch åkte jag och tjejerna in till stan för att träffa lite vänner. En mamma också med tre barn! Det var happening på stan och strålande solsken. Vi gick bland stånden och efter en stund släppte jag ner Irma och Elivra så de fick springa lite. De är inte nöjda i vagnen. Det gick ganska bra men efter en stund fick de sitta igen och vi gick in på rea. Jag hittade en snygg jacka som jag köpte och Camilla hittade också något. Vi gick vidare och hittade lite Birgrar att klättra på och lite djur. Det blev även lite ponnyridning. Irma och Elvira fick åka häst och vagn och det var de nöjda med. De andra tjejerna åkte både vagn och red på ponnyn.

Vi tog oss ett varv på torget också och kollade all god mat men valde att gå och fika på Törners. Efter fikat var vi nöjda och åkte hem.


Jag fick ett sms i torsdag där det stod att grisen var slaktad och skulle levereras på lördag!! Oj, jag hade visst skrivit på en intresseanmälan och nu hade jag en låda gris... Ringde upp henne och sa nu har jag nog köpt grisen i säcken!! Visste inte hur mycket och vad det kostade. Vi vill ju ha griskött så det var ju bara att prova. Så idag hämtade vi köttet och fick 23,2 kg kött. Det var jättebra paketerat. Vakumförpackade delar där det stod vad det var för något kött i. Var lite besviken på att det inte var så mycket köttfärs och att vi fick grishuvud... vad ska man göra med det?? Det blir till att göra sylta till jul!

Var och hämtade lite surdegsämne hos en kompis. Ska mata den ikväll och så blir det bak imorgon. Det ska bli spännande. Jag har ett recept på surdegskanelbullar men imorgon blir det något vanligt bröd.


Thomas har varit ledig i veckan och byggt i garaget. I kallgaraget ska det bli ett loft där vi ska kunna förvara saker. Golvet är uppe är lagt och oljat nu är det en trapp upp som ska dit. Det var tydligen inte lika lätt att fixa i verkligheten som i teorin men nu är några trappsteg på plats. När detta är klart kan vi få bort en del som finns i garaget så vi kan börja bygga där. Just nu är hela golvet i hobbyrummet fullt med potatis och lök. Så de sakerna som stod där är också instängda inne bland de andra sakerna vi har tryckt in... men jag tog i alla fall ut några kartonger med kläder och skor.

I veckan har vi också beställt en ny bil. Thomas ska ha förmånsbil och det blir en Volvo XC70. Vi hade lite olika ideer om vilken färg vi skulle ha. Jag hade sagt att han nästan hade fria händer när det gällde bilen men färgen det fick han inte bestämma. Han ville ha en bronsfärgad bil men det var en riktig gubbafärg så det blev till slut en blå bil. Vi får se hur den ser ut i slutet av oktober. Så nu har vi även beställt nya bilbarnstolar så vi båda två kan köra barnen till dagis. Vår röda bil ska farmor och farfar ha och vi får deras som vi sen ska sälja. Sen blir det bara två bilar på gården och det blir bra. Nu kör jag den röda på dagarna och den vita går bara mellan hemmet och färjan. Lite onödigt. Så snart ska jag få ha min älskade vita bil igen. Jag vill ju inte skrap rutorna...

Imorgon ska jag plugga hela dagen. Jag börjar få lite ångest nu... jag har inte många dagar på mig att plugga. Imorgon, tisdag eftermiddag. Delar av torsdagen, lite förmiddag och sen efteriddag och kväll, måndag och tisdag innan tenta. Det är inte mycket... Farmor och farfar kommer nästa helg. Vi ska ha kalas för Irma och Elvira på fredagen och då är tjejerna lediga. Det blir ju inte mycket pluggandet den helgen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards