Direktlänk till inlägg 3 juli 2014

Lite piggare

Av Carina - 3 juli 2014 21:42

De flesta som går igen det jag gör vaknar upp och börjar leva. Tänk det har jag redan börjat göra långt innan. Jag lever i nuet. Thomas kan bli nostalgisk och bli lite väl framtidsinspirerad medan jag är i nuet. Vi struntar ju i att städa om det är fint väder och vi ger oss istället ut och gör något tillsammans. Det enda som jag känner att jag vill göra nu efter jag blev drabbad är att jobba mindre. Mina fina flickor växer på tok för fort och jag vill vara med.

Idag har mamma rensa lite ogräs. Thomas har gjort klart taket på lekställningen. Thomas och Thomas var och handlade och jag har varit lite piggare. Jag är dåligt på att äta för jag mår fortfarande illa. De medicinerna jag fick på sjukhuset för illamående hjälpte inte så därför bryr jag mig inte om att söka för det. Ikväll började jag vattnas i munnen och nu undrar jag inte om svampen är lite på väg tillbaka. Jag har varit lite slarvig nu när det har blivit bättre. Så nu tog jag mig en sup och ska försöka ta en till innan läggdags.

Idag önskade jag mig lasagne till middag och det fixade mamma. Så mycket har jag inte ätit sen bakslaget. Jag har också varit ute mer idag. Jag har slutat mäta varv runt huset för då blir jag nog lite väl ivrig utan nu har jag gått runt lite här och där. Thomas har fått leka lite sjuksyster igen idag. Såret där katetern gick ut genom magen vätskas lite och det går igen och fläckar ner byxorna. Så nu fick han tejpa lite. Jag har fått tätningsringar till stomin på posten idag och det gör att jag inte fräter på huden om påsens hål blir lite stort. Det känns bra. Jag har bara spytt en gång idag. Det är jobbigt varje gång jag tömmer påsen då jag börjar hulka. Innan middagen åt jag inte mycket men nu hoppas jag äta mer imorgon och vara mer aktiv men ska ta det lugnt.

Jag har problem att sova på nätterna. Fast i natt sov jag ovanligt länge men sen vaknar jag och kan inte somna om. Spelar spel på telefonen. Ibland vaknar jag av mardrömmar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards