Direktlänk till inlägg 8 juli 2014

Citodon

Av Carina - 8 juli 2014 11:13

Vilket underbart väder! Men vad gör det då jag mår som en skit. Jag har ont, ont, ont… Nu mår jag inte illa längre, eller inte så ofta. Jag har inte kräkts på två dagar och jag äter bra. Igår till frukost åt jag två mackor, det är ett rekord. Jag har legat mycket och suttit mycket men inte gått så mycket. Mamma och jag rensade bort ogräs från rabarberna som vi har flyttat. Det var det enda jag har gjorde igår och marinad till köttet.

Nu är nästan lekställningen klar förutom sanden i sandlådan. Det har blivit en lite lekstuga och en ny trapp upp till ovanplanet. Det är tak över där och den är jättefin. Mellan varven grävde Thomas upp växter som vi satte i den nya rabatten. Barnen badade i flera omgångar i poolen och även lite i vattenspridaren. Jag önskar så att jag också kunde bada med barnen. Det kan jag helt tekniskt men inte kroppsligt. Jag har så ont.

Idag har vi varit på Andersön och ätit lunch och badat. Det är ju helt otroligt sommarväder och vi behövde göra en liten utflykt. Vi hade med oss varmamackjärnet som vi gjorde varma mackor i, grillade korv och köttbullar. Barnen och mormor badade och jag hade med mig min solsäng och låg i den mest hela tiden. Jag pratade med stomisköterskan i morse och hon ska lägga ut ett recept på en gördel som jag kan ha över stomin då jag badar. Jag ringde även koordinatorn men hon var svårare att få tag på men till slut så. Hon har nu fixat ett citodonrecept till mig och förhoppningsvis kan det mildra smärtan.

Vi åkte hem vid tre tiden och då var vi så mätta på sol att jag somnade i sängen och barnen fick se på film. Det ska tydligen regna i natt och morgon förmiddag. Det behöver vi! Igår åt vi älgfilé och vi får äta det idag igen… vilka rester! Nä, vi tog upp för mycket och nu grillar vi nästa bit. Imorgon får det bli vanlig mat igen! Jag hoppas verkligen det blir bättre nu. Jag kan tycka att det är marginalt bättre idag men ändå skit. Man kan ju bli trött av citodonen tror jag men man kanske inte behöver äta de hela dagen? Man kan kanske ta Alvedon mitt på dagen?

Vi satt ute länge, nu är det mysiga kvällar. Det är varmt och skönt. Jag tog min första dos citodon och hade fått brustabletter, det är inte min favorit men det var inte på allra värsta viset. Sköljde ner med lite brieost.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards