Direktlänk till inlägg 24 maj 2015

Mello

Av Carina - 24 maj 2015 00:13

Det visade sig då jag kollade på datorn innan jag gick och la mig igår att jag fått ett nytt sjukintyg och det känns bra. Jag undrar när magen ska lugna ner sig. Idag blev det äntligen mannagrynsgröt till frukost. Då vi intagit den åkte jag, Irma och Elvira till ica och handlade. Jag kände att magen var lugn så jag vågade mig iväg men redan i genvalla kände jag att jag kanske skulle ha varit hemma istället. Då trodde jag att jag skulle göra ner mig men jag lyckades hålla mig tills vi kom till ica. Det är min stora skräck, att inte hinna!! Det var nämligen samma sak då vi åkte hem men jag körde lite fortare och klarade även den persen.


Vi handlade och sen upptäckte jag på vägen hem att bensinlampan började lysa, bara att åka och tanka. Mitt gamla OK kort hade avmagnetiserats och jag har fått ett nytt men det fungerade inte det heller… samma problem. De är lite känsliga… ja, verkligen!! Det blir till att beställa ett nytt igen och hoppas på bättre lycka. De tål inte alltid att vara nära iphones!!


Det har verkligen varit aprilväder idag. Solen har skinit och visp har det blivit helt svart och regnet har öst ner. Det har varit svårt att hitta på saker ute. Thomas och Signe började vaxa husvagnen och de hann med taket innan ösregnet kom. Vi grillade korv till lunch och sen har er mamma tvätta alla sängkläder, lagt in alla kläder, tagit hand om försmå kläder. Jag tvättar också alla sommarkläder som passar även i år. Har hittat de kartongerna men saknar några kläder tycker jag. Thomas och Signe skruvade ihop hennes skrivbord som vi köpte i veckan. Det kommer att bli bra men någon syster har redan ritat på hennes skrivbord. Nu har hon lovat att plocka undan på rummet varje kväll, vi får väl se hur det blir…


Jag har varit trött idag. Arga mamman har varit framme flera gånger. Visserligen har våra tjejer varit fulla av energi idag. De var ute en del men sen har de härjat på här inne och tjoat och skrikit och det går inte så bra för en trött mamma. Då arga mamma är på gång är det precis som det bubblar inombords och jag blir hysterisk. Jag skriker och reagerar helt ologiskt. Skriker åt mina barn att de ska uppföra sig, precis som om jag är ett föredöme i de fallen!! Jag vill då bara krypa in i en liten låda och komma bort från allt. Dock är det inte så lätt då barnen är hemma. Jag tänkte att jag tar ett bad efter middagen för att lugna ner mig men det är inte lätt att koppla av då barnen tjoar för fullt och skriker på nedanvåningen. Dessutom kom Elvira in och ville vara med mamma. Låser man dörren står de ju bara där och drar i dörren så det är lika bra att de får komma in.

Då jag gick upp ur badet tittade Elvira på mig och sa: Mamma du har gräs i snippan!! Nä, det är hår sa jag. Det tycker jag är fult sa Elvira. Gullunge!!


Kvällen blev bättre men jag borde naturligtvis gå och lägga mig men jag måste kolla in hur det bli med Måns och Sverige. Barnen fick vara uppe och kolla på melodifestivalen men jag undrar om de inte var mest var popcornen som hägrade. Irma åt upp sina och sen gick hon och la sig i min säng. Elvira bäddade ner sig i soffan och Signe på madrassen på golvet. Då måns skulle sjunga kom dock alla barnen upp och sjöng med i sången. Den sjunger vi på dagis mamma, sa Irma. Strax efter sov alla flickor, pappa fick bära upp dem och sen sov han med. Där sitter jag nu själv och kollar på röstningen. Det är för spännande för att lägga sig!!


Jag håller på att spara ner alla mina blogginlägg, fall i fall bloggen stängs på något sätt! Har inte läst alla men ser ju lite grann. Det var jobbigt i början då vi förlorade Gabriel. Jag känner också igen lite av de känslorna nu. Hur tankarna gick, att de inte är logiska. Skillnaden nu och då är att jag har gråtit alls mycket nu, det gjorde jag jämt efter vi förlorat Gabriel. Det är jag förvånad över att jag inte gjort denna gång. När jag är starkare ska jag läsa bloggen från början till slut.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards