Alla inlägg den 5 augusti 2015

Av Carina - 5 augusti 2015 21:00

Vi hade bestämt att vi skulle åka till badet idag med Anna och Pernilla. Det skulle bli dåligt väder och vi väntade hela natten men inte förrän vi skulle åka iväg började det ösregna. Först skulle jag träffa chefen för lite rehab planering. Jag hade fått sjukintyget igår och jag är sjukskriven augusti ut på heltid och sen två månader på 50 % och det känns bra. Jag har fått lite bakslag med magen och så är jag så orolig för undersökningen. Jag hade ett både bra och dåligt möte med chefen och det blev inte så långt. Familjen väntade på mig där ute så vi körde direkt till badet. Vi var kanske tidiga men det gjorde inget.

Vi var inte ensamma i bassängen konstaterade vi. Det var knappt så vi fick plats. Däremot var det mycket känt folk som var där, förutom alla norrmännen. Det bästa med att gå på badet är att man änd känner sig ganska normal. Det finns många som är mycket tjockare än mig och det känns bra. Snart kanske jag också blir lite smalare men först ska kroppen läkas. Efter en stund kom vårt sällskap och vi badade på. Vi höll oss i barnbassängerna före lunch. Anna och Alice skulle gå och åka i de stora rutschkanorna och Signe ville hänga med. Det fick hon. Efter en stund gick jag dit för att kolla hur det gick. Då stod Anna där, jag trodde att hon skulle åka med dem men det skulle hon inte. Då blev jag lite orolig men vips kom en Signe ur fel bana och sa stolt: jag åkte den gröna själv J hon var ovanligt modig denna dag. Hon åkte flera gånger i två olika rutschkanor. Hon försvann i barnbassängen och gick och åkte rutschkana själv. Det var riktigt kul att se.

Vi hade lunch med oss och försökte hitta någonstans att sitta. Folk bokar upp platser med handdukar medan de badar och det är inte riktigt juste. Till slut hittade vi ett bord. Då visade det sig att vi bara hade hälften av fikat med oss… vi blev mätta ändå men det var lite trist. Efter lunchen blev det stora bassängen och lite bad där. Barnen ville dock hellre vara i barnbassängen så vi gick dit igen. Träffade en familj från byn och Signe hjälpte deras lilla pojke att åka i rutschkanan han kan kunde lära sig att åka själv. Då vi badat färdigt gick vi upp och åt glass innan vi gick ut. Det regnade fortfarande… sommar, höst, sommar, höst…

Vi körde hem och det blev inga köttbullar som tänkt utan snabbpizza. Barnen hann leka med grannpojken en stund. Han har börjat på fritids nu så det är tidigare kvällar för honom och därmed för våra damer. De lägger sig tidigare varje kväll. Ikväll var de trötta.

Idag har det varit finväder, tryckande värme så vi trodde det skulle bli åska men det blev det inte. På förmiddagen byggde Thomas uppe på vinden, jag och barnen hjälptes åt att hämta den sista veden som Thomas högg upp innan i veckan. Vi tog upp den med kärran och slängde in den i vedboden och la vissa ute i den vedhögen. Vi åt sen lunch och åkte till stan.

Jag skulle till sjukhuset och till uroterapeuten. Ringde igår och fick en tid idag, snabba ryck! Thomas och barnen hängde på och åkte till Byggmax då jag var på sjukhuset. Jag behövde inte vänta så länge innan jag fick komma in. Hon trodde det var bajset som var mitt problem men det är ju kisseriet. Jag fick först kissa i en speciell stol där hon kunde mäta kisset. Därefter gjorde hon ultraljud för att se om det var kvar något i blåsan. Det var det men helt normalt. Vi pratade lite om blåsträning, bäckenbottenträning och jag fick mycket bra tips. Att jag inte kommit till henne tidigare. Redan efter förra operationen hade jag ju problem. Innan jag gick fick jag olika sorters inkontinens skydd som jag kunde prova. Hittade jag något som passade kunde jag bara höra av mig till henne så beställde hon åt mig. Tänk om jag ringt henne istället för att vänta på DSK på hälsocentralen då hade jag redan fått all hjälp.

Jag blev sen hämtad och jag ville att vi skulle åka till Frösötornet och fika. Thomas hade tänk föreslå Stocketitt så det var ju kul. Vi hade släp men det fungerar bra att ha släp på Frösötornet. De bakar eget fika där och mycket är rawfood och ekologiskt. Det blev en dyr fika men inget halvfabrikat. Efter vi fikat klart gick vi upp i tornet. Hissen var sönder så vi fick gå både upp och ner, och det gick ju bra. Det var bra utsikt och det var ju ganska bra väder så man såg långt. Man såg också att det verkar vara oväder i fjällen! Vi körde sen hem och jag klippte gräset. Barnen lekte och sen tog de en cykeltur med Thomas. De två i kärran bak och Signe cyklade själv. De skulle posta ett brev och de tog en extra tur. Signe var mycket nöjd men lite trött då hon kom hem.

Jag lagade skånska köttbullar med sås och vi åt dem med nyupptaget potatis från egna landet. Barnen åt som hästar och länsade alla kastruller och det var riktigt roligt. Barnen såg på tv, jag tog ett bad och Thomas sökte jobb. Vi åt hemmaodlade jordgubbar till kvällsfika innan det var dags för barnen att sova. De lägger sig tidigare och tidigare för varje kväll… de somnar inte alltid så lätt.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards