Direktlänk till inlägg 24 juni 2008

Käre Gabriel 24 juni

Av Carina - 24 juni 2008 12:52

Vaknade av maskiner idag igen och till hårt jobb. Så är det varje dag nu.

Idag grävde vi ner spygatterna, ett slags avlopp i verkstad och varmgarage där man kan sätta i en oljeskiljare så man inte förstör naturen. Detta avlopp går direkt ut i marken via dräneringsslangar.

Vi monterade även armeringen på garageplattan. Detta är bra för då kommer troligen inte den att blåsa iväg även om det blir storm.

 

Din mamma gillade att armera. Din pappa visade hur man gjorde och sen var din mamma igång. Det är tungt jobb men roligt. Man fick ta i så öronen blev röda men det kändes bra att få jobba riktigt med musklerna som håller på att ta form.

 

Allt som ger direkta resultat gillar din mamma. Gillar inte sånt som tar en massa tid och kraft och sen knappt syns, som att gräva ner saker…

 

Din farfar ringde och sa att nu kör vi. De skulle komma imorgon men hade inget mer för sig hemma så då kommer de idag istället. Men de kommer inte förrän efter middagen. Så nu fick vi flytta in sängarna i tältet så de har något att sova på.

 

Då din farmor och farfar kom fick de gå tomtsyn igen, nu var där en friggebod och tält och förtält. Så hade vi ju börjat på garageplattan. Vi har skaffat lite jobb till dem. De vill inte komma hit och vara sysslolösa.

 

Din mamma har en farhåga om att din pappa kommer att konsultera din farfar mer än din mamma nu när han är här men vi pratade om det idag och jag berättade hur jag kände. Men han tror inte samma sak som jag men nu är han uppmärksam på det. detta är dina föräldrar bra på, att berätta för varandra hur vi känner och tänker och så kan man antingen rätta till det eller få förklara att så inte är fallet. Det känns jättebra och viktigt. Man behöver inte gå och grubbla så länge p detta utan ut med det direkt.

 

Vi fikade med dem innan de gick och la sig i tältet. Din farfar har tjatat om att han ville bo i tält och nu fick han det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards