Alla inlägg den 4 september 2008

Av Carina - 4 september 2008 22:07

Klockan ringde 4.50 imorse och det var inte kul att gå upp då. Din mamma är dessutom så dum så hon går upp med din pappa. Hon får ju frukosten serverad då… vi åt frukost och så gjorde din pappa sig i ordning så åkte han. Men idag gick din mamma och la sig direkt igen och somnade om.

Din pappa ringde då han landat i Umeå och väckte din mamma. Det tog lite tid för din mamma att vakna men till slut gick det bra.

 

Din pappa skulle leka med bilar idag på arbetstid. Han var nöjd redan innan han hade börjat, när han såg vilken bil han skulle köra.

 

Din mamma lekte lite med datorn innan jag gick ut och började jobba. Din mamma målade staket bräder igen, målar jag 36 om dagen, det är vad som får plats på målarställningen, blir jag klar på lördag. Jag la ut alla de bräder som jag målat utomhus, det blev en bra hög men nu har jag ju inte många kvar.

När jag var färdig med det började jag spika upp reglar så vi kan isolera mera. Jag isolerade även där det redan fanns reglar.

Din mamma hade kommit gång så bra att hon tänkte hoppa över jympan men det ska jag inte göra.

 

Så din mamma gick och bytte om, och åkte. Din mamma hade lovat att handla lite öl till din pappa och åkte först in till Östersund för att göra det. åkte sen till Frösön för att skicka iväg blommor till Ann-Catrin och beklaga sorgen.

Jag har fått presentkort i den affären och undrade om de hade träd där och de hade de fast då i Krokom. Så din mamma och pappa måste åka dit en dag och kolla.

 

När det var klart åkte jag till apoteket och hämtade ut medicin. Apoteket ligger precis vid träningshallen, så sen åkte jag dit. Jag var lite tidig men hade mitt soduko med mig så det löste sig.

Jympan gick bra och jag orkade lite mer än förra gången. Din mamma är beteendevetare och det märks, jag kollade in alla som var på jympan. Hur de såg ut, kläder, tjocklek, ålder, ja det mesta kollade jag upp. Kan inte låta bli.

Duschade innan jag åkte hem och åkte inom till Ica innan jag åkte hem.

 

Åt och pratade med Helena i telefon, jag skulle prata med din pappa men han skulle ringa upp och då hann Helena före.

Lekte sen med datorn och hörde rätt som det var en bil på vägen. Din pappa skulle ringa när han hade landat men det gjorde han inte… det var hans taxi som kom.

Så din pappa ringde och då visste din mamma redan att han var hemma, den lilla fräckisen.

 

Vi fikade lite och pratade om hur dagen hade varit. Vi var ute och kollade på vad din mamma hade gjort och din pappa sa att det var bra att din mamma var och jympade, han har lovat att se till så att din mamma kommer dit.

Somnade gott, din pappa var jättetrött efter dagen men mycket nöjd med allt bil körande. Nu ska han lära din mamma ecco-driving.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards