Alla inlägg den 19 november 2008

Av Carina - 19 november 2008 11:03

Din pappa ringde och väckte din mamma idag klockan sju, din mamma ville höra din pappas röst innan han försvann på jobb. Men din mamma gick inte upp då utan somnade om igen och vaknade igen kvart över åtta. Var inte så pigg och gick ner på toaletten och sen gjorde jag frukost och satte mig i sängen och åt. Satte även igång datorn sen satt din mamma där och skrev i bloggen och åt frukost.

Din mamma kände sig lite yr… blodet forsar ur din mamma och då blir jag helt yr och får huvudvärk. Mådde inte alls bra.

 

När jag väl hade skrivit färdigt i bloggen och lagt ut det gick jag upp. Då var klockan halv elva och din mamma behövde packa lite. Började packa ihop glasen från byrån i vardagsrummet. Men mådde dåligt igen och blev yr igen så jag gick upp igen och la mig. Värmde lite soppa, kanske är det för din mamma äter så dåligt när hon är själv. Låg och åt det och läste lite andras bloggar. Din mamma har hittat lite bloggar om folk som också har förlorat sina barn och det känns bra att läsa dem och se hur de tänker. De flesta tänker som din mamma och pappa och det känns bra. Att vi inte är konstiga som din mamma ibland får för sig.

 

Efter maten blev din mamma bättre och tog tag i packningen igen. Tömde byrån och fyllde kartonger, gick sen ner i källaren och packade ihop lite där också. Kastade en del men packade ner en del. Hittade dina ultraljuds bilder Gabriel, så fin du var. Du var så liten och söt och din mamma önskar att hon hade fått ett ultraljud på dig på du sparkade och man såg dina fötter. Men din mamma vågade inte fråga om man kunde få en bild. Hittade lite mer som hade med dig att göra, ett kort från din mormor och från föräldrar utbildningen. Detta ska din mamma stoppa i din låda.

 

Packade ut i bilen och den är nu full. Hela takboxen är nästan full med pussel. Julbocken ligger i framsätet och där ska jag även få plats med några kassar till. Idag kommer nog din mamma iväg i rätt tid!!

 

Igår hade din mamma känningar precis som jag hade då jag var gravid. Det kändes nästan som om jag vore det. Har ju inte fått till den platta magen ännu så jag skulle lätt kunna vara i vecka början om jag inte vetat bättre. Men det kändes bra att det gjorde ont lite i punkten, en härligt känsla och din mamma hoppas att det blir på riktigt snart. Det är kanske ett tecken…

 

Anna ringde och vi pratade om att din mamma inte varit ledsen nu när jag varit i Ljusdal själv ännu. Men det är kanske för att din mamma denna gång var mer mentalt förberedd på det. Har faktiskt tänkt den tanken ofta under dessa två dagar. Ska jag bli ledsen nu eller? Visst har jag blivit ledsen och visst har jag tänkt mycket på allt nu men jag har inte hamnat i hålet. Det är din mamma jätteglad för, det är inte kul att vara där.

Det blir kanske ändå bättre… och det kanske inte blir sämre av att börja jobba. Synd bara att mensen har utökat sig till 1½ vecka…

 

Var lite sen men bara 10 minuter och körde försiktigt, din mamma har ju din pappas bil och är inte så van vid den. Stannade till och tog av jackan längs vägen, brukar göra det i farten men inte idag då det kunde vara halt. Din mamma stannade i Ytterhogdal och åt en korv och hällde upp te. Helena ringde precis då din pappa skulle landa men det fick ju vara då. Pratade med henen och sen då vi lagt på kom ett sms, din pappa var en halvtimme sen så vi kom hem nästan samtidigt. Din pappa tände precis i huset då din mamma körde upp på infarten.

 

Han kom ut och pussade på din mamma och sen gick vi in i huset. Tog bara med det som var viktigt idag, det andra får vänta tills i helgen. Kollade lite om hur vi skulle få plats med allt i tvättstugan och katterna kom in och värme sig en stund. Vi fick stanna så de fick vara inne en stund.

Gick till husvagnen och fikade lite innan vi gick och la oss. Vi ska ju upp tidigt imorgon igen.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards