Alla inlägg den 12 november 2008

Av Carina - 12 november 2008 22:19

Idag hade vi ställt klockan tidigt idag för att din pappa ska till jobbet och din mamma ska till Ljusdal. Din mamma ska vara hos kuratorn kl 13 men tänkte hinna handla innan jag ska dit. Din mamma ska laga mat när jag är hemma. Det börjar tryta lite nu när vi ätit mycket hemma.

 

Din pappa åkte iväg innan din mamma åkte. Din mamma hade inte så bråttom, fikade färdigt och packade ihop vad som jag skulle ha med till Ljusdal. Kollade lite på Internet och fick äntligen tag i kuratorn i Östersund och vi har fått en tid den 27 nov hos henne.

 

Din mamma har blivit beroende av talböcker, att man kan bli så fångad av dem. Nu ska din mamma börja lyssna på Olycksfågeln av Camilla Läckberg. Det är på cd och det passar ju i bilen och din mamma kan även lyssna hemma i Ljusdal på cd spelaren. Men i husvagnen har vi inte någon cd spelare men din mamma ska snart börja jobba igen och då kan jag höra i bilen.

 

Då din mamma körde blev det bara kallare och kallare längs vägen. Då jag kom till Ljusdal gick jag in på Prix och storhandlade, nu ska det lagas mat och bakas. Packade ur bilen då din mamma kom hem och åt lite lunch innan det var dags att gå till kuratorn. Pratade med din pappa innan jag gick iväg.

 

Det var bara din mamma som behövde träffa henne för jag har mått dåligt lite då och då och ville prata med någon. Sist din mamma var i Ljusdal blev jag så ledsen och skulle just då behöva kuratorn men fick ju Anna på tråden och överlevde den persen. Men det verkar komma tillbaka då och då och din mamma ville ventilera detta med henne.

Vi började prata om bygget. Hur långt vi hade kommit och när vi tänkte oss att flytta in. Hon har ju varit med från början av vårt byggande.

Vi pratade om att byggandet har stärkt din mammas och pappas relation. Din mamma sa att vi tyckte så lika i det mesta och då sa kuratorn att det kan bero på att vi pratat så mycket med varandra och att vi växt tillsammans och därför vet hur den andra tycker och tänker.

 

Hon undrade också hur det kändes att var så nära dig Gabriel. Din mamma sa att det kändes bra, men att vi inte är där så ofta. Din mamma tror ändå inte att du är där så varför ska vi vara där? Men det känns bra att ha den platsen att kunna gå till. Att det dessutom ligger så nära känns ännu bättre.

 

Sen kom vi in på varför din mamma var där. Att jag i samband med mensen går ner mig så mycket, en minidepression som varar några timmar och sen när det är över kan jag inte fatta hur jag tänkt då jag var där nere. Att jag fortfarande är så skör i vissa situationer då jag i vanliga fall känner mig som vanligt. Vi pratade om hur din mamma känner då det kommer och varför din mamma tror att det kommer. Vi pratade också om att det kanske var hormonellt. Att det kan bero på att din mammas hormoner lever ett annat liv än vad din mamma gör och föreslog att din mamma skulle boka en tid på gyn och prata med en doktor. Det skulle din mamma också tycka var en bra idé. Din mamma vill veta om allt står till som det ska. Finns det ägg? Kommer din mamma att bli gravid? Om det finns hjälp att få? Eller är din mamma och pappa för gamla? Det finns många frågor som din mamma har och vill i alla fall få veta om det fungerar att bli med barn igen. För i annat fall får vi adoptera. Detta pratade kuratorn och din mamma också om. Din mamma har funderat färdigt med den tanken att adoptera. Din mamma hade en liten idé om att adoptera ett litet barn själv men din pappa har inte tänkt den tanken. Så det måste vi börja tänka på. För om inget annat kan det kanske lätta trycket på att bli gravid och att det lossnar.

Att din mamma fått jobb skadar ju inte heller utan det gör ju att din mamma får annat att tänka på.

 

Kuratorn sa också att vi har ju först en sorg i att du inte fick leva Gabriel och nu lägger vi till en ny sorg, att vi inte blir med barn igen. En sorg kan man klara av med två på hög kan bli för mycket.

Det känns alltid bättre då din mamma varit hos kuratorn. Det är skönt att få lägga lite åt sidan, ibland räcker det med att få prata av sig. Vi får se vad som händer nästan gång din mamma får mens.

 

Då din mamma gick sa kuratorn att jag skulle veta att din mamma alltid var välkommen, ja även din pappa. Att om din mamma kände för det så var det bara att höra av sig. Det känns tryggt för även om vi har bestämt tid hos kuratorn i Östersund vet man ju inte om det känns bar att gå dit. Men nu när din mamma jobbar är det ju svårt att åka till Ljusdal mitt i veckan.

 

Innan din mamma gick tittade hon in till barnmorskan. Dörren var öppen och hon välkomnade in din mamma. Hon undrade hur det var och din mamma berättade hur det stod till, att din mamma inte blir gravid så fort hon vill. Vi pratade även om din mammas blodtyck och hon undrade om jag ville kolla det och det ville din mamma. Men jag hade 145/90! Så högt blodtryck har din mamma aldrig haft. Men hon sa att det var för att jag hade pratat med kuratorn och sa att det var normalt i detta fall.

Din mamma frågade om de andra i föräldrar gruppen hade vetat vad som hänt oss. Men det hade de inte, de hade misstänkt att något hade hänt eftersom att vi inte var på sista träffen men de trodde inte det värsta. Men det känns bra att hon berättade för dem.

Vi pratade även om statistik, din mamma har ju läst på Internet hur svårt det är att bli gravid efter 40, men hon sa att statistiken släpar efter och kände att det inte alls kunde stämma. Din mamma hoppas att hon har rätt, men det är lätt att haka upp sig på det.

Hon önskade oss lycka till innan din mamma gick iväg.

 

Jag gick upp till Ica på hemvägen, handlade ännu mer mat som din mamma ska göra. Innan din mamma åkte iväg ringde din moster med din mamma hade ju inte tid utan skulle återkomma. Då din mamma kom hem ringde hon din mamma och berättade vad som hade sagts hos kuratorn. Din mamma ringde också till Anna, hon tyckte ju att din mamma borde prata med någon så din mamma berättade för henne hur det varit idag. Det kändes bra att få prata med henne. Nu när hon jobbar pratar vi inte lika ofta längre men din mamma behöver inte prata lika ofta med henne nu när din mamma mår bättre.

Sen lagade din mamma mat…

 

Gick hem till Maggan vid sjutiden och vi skulle se på Bonde söker fru. Pratade lite med barnen och sen då det började fikade Maggan och jag och pratade massa skit. Din mamma saknar dessa stunder, innan var det så lätt för din mamma att knalla över men nu måste det planeras. Din mamma stannade hela kvällen men även din mamma behöver sova och gick sen hem och la mig. Din pappa hade sovit länge då…

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards