Alla inlägg den 3 mars 2009

Av Carina - 3 mars 2009 18:53

Din mamma sov ganska bra i huset, men det burrade rätt så bra av fläkten så trots öronproppar hörde din mamma fläkten. Men vaknade med en katt i sängen och det var mysigt. Men det är ju ännu mysigare att vakna med din pappa sidan om mig istället men…

Då din mamma gick upp gick jag ner till husvagnen för att äta frukost. Det är ju enklare annars hade jag fått ha kylväska i huset och byta kyl klampar så jag håller maten i husvagnen.

 

Då din mamma ätit frukost och borstat tänderna åkte jag iväg till jobbet. Kommer iväg ganska bra nu fast att jag måste fixa frukost själv. Idag kunde din mamma ha parkerat närmare jobbet men ville inte fick parkera med den nya bilen. Jag känner inte den så bra ännu och den är bredare än golfen. Men ska öva någon annan dag då det inte är så mycket bilar runtikring…

 

Jobbade hela dagen, Mona ringde och din mamma satt i möte, skickade ett sms och undrade om hon ville äta lunch. Det ville hon och vi bestämde det, din mamma kom då möte var slut. Vi åt och pratade en massa och det är konstigt att en lunch kan gå så fort då man har trevligt sällskap!

 

Jobbade vidare på eftermiddagen och sen hade din mamma bestämt träff med Linda efter jobbet. Träffade henne på Kärnan och din mamma var på Nordea och hoppades få ut lite pengar. Men det skulle din mamma få betala avgifter för så det hoppade jag över men jag beställde en ny dosa till postgirot. Det var inte så lätt men till slut fick hon tag i någon som kunde hjälpa mig. Din mamma har ju slarvat bort dosan i flytten och tur var kanske det för den var så gammal att kassörskan inte hade sett sådana gula som jag hade. Nu ska jag få en ny med posten. Det har ju börjat komma in betalningar till festen och din mamma kan inte se vem det är ifrån.

 

Vi gick idag direkt till fiket, vi var hungriga och vi lärde ju oss förra gången att de stänger tidigt. Nu tog vi ett nytt fik Törners och de hade öppet till klockan 19 och det passar din mamma och Linda bättre. Vi tog var sin varm macka och en kopp te. Satte oss och åt och pratade. Tänk att man har så mycket att prata om. Vi pratade en del plugg och jobb. Din mamma ska ju läsa in den poäng jag saknar i psykologi. Så din mamma ska se om jag kan låna böcker på biblioteket.

 

Vi pratade även och dig Gabriel och om vårt eventuella Lycksele besök, eller vi ska dit men vet inte riktigt när. Linda är ju också en av din mammas vänner som ofta frågar om dig och hur din mamma känner inför det. Hon har visserligen intresserat sig för ämnet men hon är också intresserad av din mamma och hur jag mår. Hon frågar mycket och kan förstå hur din mamma känner och tycker också att din mamma kan känna så och att det kan ta lång tid att bli kvitt ens känslor. Så det känns bra att sitta och prata med henne en kväll eller två.

 

Vi hade följe till din mamma bil som stod på gruppstationen. Så kom bilen vi gick och väntade på, din mamma visade att man kunde sätta på dieselvärmaren på långt avstånd. Din mamma körde hem Linda och hon tyckte att din mammas bil var jättefin. Hon bråkar lite med din pappa om att det är din mammas bil och inte hans…

 

Då jag kom hem gick jag upp till huset och katterna. Lekte med datorn och pratade med din pappa i telefonen. Somnade gott med en katt i fotändan och en sidan om mig.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards