Alla inlägg den 9 juli 2009

Av Carina - 9 juli 2009 20:03

 

Fast man lägger sig tidigt är din mamma trött på morgonen. Jag tror att pillerna påverkar mig, jag är trött jämt, som om jag hade sömnsjuka. Jag orkar nätt och jämt att jobba, men ibland skulle jag bara vilja lägga mig ner och sova. Nu går det ju bra ändå och det är bättre om det är lite stressigt så jag inte hinner bli trött.


Förmiddagen gick otroligt fort och din mamma hade bestämt träff med min gamla kollega. Vi skulle gå stavgång och äta lunch ihop. Din mamma hade lovat henne en stavgångskurs och det var i början av maj... men nu skulle det bli av. Vi var ute och gick i ca 30 minuter och det gick bra för din mammas elev. Det var skönt och idag är det äntligen lite varmare och regnar inte hela tiden. Det var bra för din mamma också att ta en promenad. Vi åt mat och pratade, vi har mycket att prata om. Din mamma saknar henne nu, vi jobbade så bra ihop. Vi var på samma spår men hade lite olika nyanser i vårt tänkade och det gick bra. Nu får din mamma sköta allt själv.


Din mamma fick ila iväg till gruppen för träff. De satt alla runt bordet och var beredda då din mamma kom. Det har aldrig hänt förut, ofta får din mamma jaga in dem där. Vi hade möte i två timmar och denna dag är svårast för din mamma då det gäller piller. Vi har möte först 13-14 och sen 14-15 och din mamma ska ta pillan 13.30 Hittills har din mamma kommit ihåg den, ibland ringer telefonen men ibland har din mamma koll på klockan.


Var tillbaka till jobbet igen och jobbade lite innan det var dags att gå hem. Nu händer det mer på byggen igen. Nu börjar fasen komma på plats och då blir det mer på riktigt igen. De jobbar bra då din mamma är på jobbet.


Imorgon ska vi få veta då vi ska till Riga och det känns bra. Att äntligen få veta! Din mamma tänker på Riga kanske 10 timmar om dagen om man räknar ihop allt. Din mamma tom drömmer om Riga ibland. Det är alltid goda tankar, eller oftast. Innan bakslaget med donatorn var det bara positiva tankar men nu börjar lite oros moln smyga in...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards