Direktlänk till inlägg 23 april 2010

Käre Gabriel och Valdemar 23 april

Av Carina - 23 april 2010 11:00

Vaknade upp till ytterligare en underbar dag. Solen skiner och det har varit rejält kallt i natt och är fortfarande minusgrader. Ögonen ser inte något vidare ut efter diskussionerna med er pappa igår igen… undra när vi ska komma fram till någon bra lösning. Det kanske vi aldrig gör, det är kanske det som är livet. Er syster sov till nästan fyra idag och jag gav henne mat och la mig igen kvart i fem och tänkte undra om hon ska vakna så er pappa kan ge henne mat. Troligen blev det så, hon sover inte så länge om hon bara ammar på natten. Jag märke inte så mycket men hon sover fortfarande och kl är över 9. Er mamma har hunnit äta frukost och hon sover fortfarande och det är skönt. Det är så skönt att hon gillar att ha sovmorgon. Det gör ju att hon är vaken mer på dagen men det gör ju inget. Det är ju också kul att hon är med. Nu ser hon ju saker, lampor och färg glada saker. Även de gubbarna som hänger i vagnen så hon behöver en mobil som vi kan ha ovanför skötbordet. Längtar efter babygymet som vi ska låna av kusin Ian.


Ändå hann er mamma inte med något på förmiddagen mer än tvätta en maskin tvätt. Hade satt in maten i ugnen då grannen kom och ville att vi skulle komma på kaffekalas för grannen fyller år. Er mamma hann äta och fixa mat till Signe, jag klädde om och vi gick bort dit. Där satt vår andra granne och en massa tanter. Signe blev populär som vanlig och det var lunch men eftersom er mamma redan ätit matade jag Signe med flaska och fick sen tårta och te och det passade ju bra för mig. Idag fick Signe sitta hos den andra grannen så nu har hon suttit i alla grannas knä.


Er syster har inte suttit i så många knän faktiskt. Om man räknar bort sjukhuspersonal och de på bvc och hennes föräldrar är det bara 7 personer som hållit i henne. Så nog får hon inte allt för mycket baciller på sig.


Efter det kalaset packade vi in oss i A4 och åkte upp till er pappas jobb. Han är så rädd att vår A3 blir smutsig… men det var jobbigt att få bilbarnstolen på plats och inte var det någon spegel där så det var inte bra. Hans personal hade lagt ihop och Signe fick paket. Hon fick kläder, jättesöta och en spelande kanin och jättefina blommor, rosa rosor. De bjöd även på tårta. Det var gulligt av dem och kläderna kommer att bli jättefina på henne.


Då vi kom hem fick vi börja packa, äta och ge Signe mat. Vi fick hennes sista journaler på posten idag, ska ta med dem till stugan och läsa dem. Denna gång ska vi försöka få med oss allt. Det tog lite tid för idag skulle även korgen med, vi ska byta till den andra för hon har växt ur denna. Släpet ska också med och då vi alla hade ätit och allt var packat körde vi och då var kl halv sex. Det var lite sent men eftersom er mamma inte var hemma utan på kaffekalas hela dagen låg vi lite efter med packningen. Vi stannade i Strömsund och handlade och sen stannade vi innan Hoting för att fika. Då fick även Signe mat och sen körde vi vidare men vi hann inte mer än förbi Hoting förrän Signe gallskrek i baksätet och vi fick stanna och hon åt igen. Då hon var nöjd åkte vi igen men kom bara några mil innan hon började skrika igen. Då kom vi på att hon inte fått så mycket mat idag. Sista gången hon fick flaska var halv ett. Vi hade tur för hon tystnade och vi har ca 50 minuter kvar. Vi hade tur och vi hann hem till er farmor och farfar men då gick hon igång igen. Skrek tills maten var klar och då hon fick den i munnen tystnade hon helt. Stackars barn… att hennes föräldrar inte kan tänka längre. Vi ska verkligen bli bättre på detta.


Vi fikade alla hos farmor och farfar och sen gick er mamma och tömde bilen. Det gör alltid din pappa men nu erbjöd sig er mamma att göra det om han tog Signe. En bra deal verkade även er pappa tycka. När allt var urpackat och Signe mätt gick vi upp till oss. Er pappa fixade med larmet och er mamma gav Signe mer mat. Idag kom vi sent i säng klockan var över tolv och dessutom visste vi att hon skulle vakna tidigt eftersom hon ligger efter med maten.K

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards