Alla inlägg den 17 juli 2010

Av Carina - 17 juli 2010 21:00

Signe sov som en drottning i sin säng. Hon vaknade som vanligt vid halv nio men hade då sovit sen tio. Vi ska nog ut och kolla på säng hemma med, hon brukar ju ligga i fotändan i korgen hemma. Hon låg lite hos oss och mös innan hon fick mat. Hon sög i sig all mat och därefter åt vi frukost. Er pappa gick ut för att lasta ved på lastbilen och er syster somnade gott hos er mamma. Jag la henne i sängen och där somnade hon som en stock igen…


Er mamma skrev i bloggen, kokte mig en kopp te, plockade undan lite och Signe sov. Er pappa kom in och sa att det var lunch men Signe sov, så han kom in med mat till mig. Jag åt och Signe sov, till slut två timmar efter det att jag lagt henne började hon vakna. Jag gick då in till henne och där låg hon och flinade och hade det bra. Hon åt hur mycket som helst, jag gjorde 210 och så mycket har jag inte gjort förut men det drack hon upp. Vi gick sen in till er farmor och farfar. Lastbilen var full lastad och vi fikade.


Er mamma strök våra kläder och er pappa försökte ge Signe lite majs och potatis. Vi köpte en barnmatsburk men hon var inte så intresserad. Då vi fikat gick vi upp till oss. Er mamma pratade med Anna och vi bestämde att jag och Signe ska åka till dem på måndag. Vi ska ju fira Anna som fyllde 40 innan i år. Det kalaset blev ju inställt. Vi duschade och gjorde oss i ordning. Vi ska på fest ikväll.


Signe var trött och vi åkte en liten extra sväng så hon skulle få sova längre. Festen började redan kl fem, det är väl här i norrland de har kalas så tidigt. Vi fick potatissallad och kallskuret. Det var fest i Storbäck och många hemvändare var där. En del kollade in lilla Signe och gratulerade er farmor. Vi stannade bara där och åt, det var dans sen men eftersom vi hade Signe med oss åkte vi hem efter maten. Vi hade köpt tre lotter och vi vann andra vinsten och då valde jag en äggkokare. Det var ett bra pris, han föreslog skruvdragaren men jag sa att det har vi gott om hemma… så en äggkokare var bättre. I nästa lotteri fick vi inte ens chansen att köpa lotter innan de tog slut.


Vi körde hem och Signe blev ledsen. Hon är skrikig på kvällarna, då blir hon så varm och ännu skrikigare. Astrid och Magnus kom förbi då de kom hem. Ville bara säga hej, så vi pratade med de en stund innan de gick hem. Vi fikade och Signe somnad i er mammas knä. Jag väckte henne sen och gav henne mat. Hon somnade igen och då la jag henne i sängen. Vi kollade på film, för ovanlighetens skull fick er pappa välja vad vi skulle se på. Men in Black, inte alls er mammas film sort, det var en brittisk deckare på en annan kanal men idag fick er pappa bestämma.


Vi har pratat lite om hur vi ska göra för att stugan ska blir bättre. Hur vi ska få mer förvaring och vart Signe ska bo. Det blir nog en pall med förvaring i hallen och fler krokar, även korgar uppe på en hylla. Spjälsängen kommer att stå där ute och frågan är om vi ska göra en vägg eller om vi bara ska ha draperi. Det blir sen då huset är klart.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards