Alla inlägg den 18 juli 2010

Av Carina - 18 juli 2010 21:15

Signe vaknade redan kvart över sju idag. Er pappa tyckte det var en bra tid och hon har ju ändå sovit mycket timmar. Hon skrek ju så mycket igår kväll och åt väl inte så mycket som hon borde. Hon somnade då hon väl tystnat och då gick det inte att väcka henne. Jag vaknade av att hon låg och pratade i sängen. Då vi köper en säng till henne hemma ska vi även köpa en mobil som hon kan ha ovanför. Då kan hon kanske ligga ännu längre själv. Nu måste vi ju gå upp redan halv nio på morgonen… tufft att vara småbarns föräldrar.


Idag regnar det, inte nog med att det regnar det öser ner. Vi har ju plåttak på stugan och det hörs då det regnar. Inte lika mycket som i husvagnen, men man kan inte missa att det regnade. Er pappa sprang ut mellan de värsta skurarna och fyllde bilen. Vi körde söder ut efter lunch.


Idag pratade er mamma och pappa om hur det var då Signe kom. Er mamma upplevde inte att Signe var det som var jobbigt, förutom att vi inte fick sova. Jag tyckte det var jobbigare att er mamma och pappa var så långt ifrån varandra. Vi sov på olika tider, vi kramades på tok för sällan det som vi brukar göra jämt innan. Det kändes ibland som att det lika gärna kunde vara bara Signe och jag för jag kände inte att er pappa var med oss. Det är sant att man inte slår dem man älskar och är nära. Då jag var sur på er pappa under gråtnätterna så ville han att jag skulle lägga mig så vi kunde kramas men det är inte lika lätt att vara sur då. Så er mamma ville helst sitta själv och sura för sig själv. När jag väl ligger i er pappas famn mår jag ju mycket bättre. Får vi fler barn så vet er mamma att kramas är det viktigaste för er mamma och pappa. Nu vet jag dessutom att vi inte tänker likadant och behöver inte vara orolig att han inte tycker om era syskon. Vi visar det bara på olika sätt.


Igår satt er pappa med er syster på festen. Hon somnade i hans famn och det såg så gulligt ut. Er mammas älsklingar satt där så söta tillsammans. Då smälter er mammas hjärta… jag älskar dessa två så otroligt mycket.


Er mamma funderade en dag på vad det är som gör att jag älskar er pappa så mycket. För ibland känns det som att han bara har teknik i huvudet och det har inte er mamma. Jag kom inte på vad det var men det måste ju vara något. Kan det vara att han är så känslosam och har så mycket omtanke.


Er pappa körde lastbilen ner och er mamma och syster körde vår bil. Vi träffades i Strömsund, er mamma och syster var på Dollarstore och handlade lite. Fikade sen med er pappa utanför OK innan vi körde vidare. Det kändes så skönt att komma hem, det var fint väder och helt lugnt och inga mygg. Skönt att er mamma äntligen har ett hem som jag riktigt känner att jag längtar hem till. Signe satt på altanen och hon verkade också njuta. Hon hade skrikigt sen vi kom till Östersund men nu satt hon där och bara mös. Hon har börjat prata så mycket, mest goja men er farmor tycker hon säger mamma. Det låter så men jag tror inte det är medvetet ännu i alla fall.


Er pappa kom strax efter. Jag gav er syster mat och er pappa gjorde gröt till oss. Vi satt ute och åt, det var ju så härligt väder. Er syster satt i sin babysitter på en byggpall och flinade hela tiden. Upptäckte att det är ett plommon på trädet Signe fick i doppresent. Vi har även fått äpple, 3 på det ena och 4 på det andra. Vi hade bara äpple på det ena ifjol men då fick vi 10 stycken. Nu har rådjuren ätit upp halva träden och då blir det väl mindre äpple.


Er syster fick gröt och hon åt med hela ansiktet, armarna och benen. Hon kladdar själv rätt så bra så vi badade henne efter maten. Hon som alltid älskat att bada skriker nu mest hela tiden. Det går bra så länge hon bara sitter men när hon får vatten på ryggen och magen blir hon sur. Hon skriker sen hela tiden. Vi ska nog prova att hon får bada med oss i badkaret. Det får bli då våra byggjobbare har åkt hem.


Byggjobbarna kom, först er farmor och farfar och sen Astrid och Magnus. De packade in i köket, de ska ju stå för maten denna vecka de är här. Vi drack kaffe och så fick Magnus titta på huset. Signe fick på sig en hel pyjamas så hon kunde sitta med ute. Det var ju så fint väder så vi fikade ute. Er pappa gick igenom vad som ska göras nu.


Er syster somnade och likaså er pappa. Han sa innan han gick och la sig, jag kan nog inte ha Signe hela tiden nu när vi ska bygga. Han är rädd att er mamma ska tvinga honom att ha Signe men bara han har henne lite då och då så går det bra. Jag förstår att han vill bygga och det har jag ju nytta av jag med. Han ska dock ha Signe lite mer nästa vecka då jag ska åka och simma två gånger hade jag tänkt.


Er mamma satt och skrev här och drack en kopp te innan jag gick och la mig. Signe vaknade igen och fick mer mat men la sig sen samtidigt som er pappa. Mitt varma te hade då blivit kallt så jag fick värma det igen. Tänk att man inte kan få dricka en enda riktigt varm och god kopp te om dagen… jag får i alla fall sovmorgon varje dag.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards