Alla inlägg den 13 mars 2010

Av Carina - 13 mars 2010 10:51

Nu har jag varit och ändrat igen i Gabriel & Valdemars minnes sida men nu hoppas jag verkligen att vi inte behöver ändra den mer...


http://www.evigaminnen.se/minnessida/gabriel-valdemar-dahl

Av Carina - 13 mars 2010 10:15

Er mamma fick gå upp i natt och amma vid tre målet, då brukar er mamma få sova men är Signe vaken så får er mamma offra sig. Er pappa sköter dock allt runt i kring så det är bara amningen som er mamma tar. Däremot fick jag sova över sex målet istället och det gjorde även Signe, hon fick bara sond mat då. De tog sen ut henne för hon skulle ta ett nytt gulsotsvärde och då behöll de henne tills det var dags att äta igen kl 09.00


Vi fick gå ut och hämta henne och väga, tempa och mata. Hon åt 26 ml från väster bröst och det är nytt rekord. Hon brukar knappt äta från det bara från det högra men sen orkade hon inte mer. Hur än jag försökte blev det inte mer. Er pappa får fortfarande serva er mamma med frukost, för jag kan ju inte båda amma och bre mackor. Då han var klar med frukosten åkte han hem, han ska hämta vagnen och skölja upp lite kläder.


Er mamma la Signe i sängen och pumpade. Idag tangerade jag mitt gamla rekord på 110 ml det är nästan två mål för Signe. Doktorn kom och hörde hur det var, nu kollar de inte henne så mycket längre utan frågar hur det går och är det då bra så är de nöjda. Er mamma sa att vi skulle få ett ultraljud på hjärtat innan vi åker hem och då sa hon att då får ni komma till mig. Det är tydligen hon som gör det men en annan doktor, han som hjälpte oss med HLR håller på att lära sig så han kanske gör det. Vi får ju se, huvudsaken är att vi får det gjort.


Er pappa kom tillbaka lagom till lunch, så vi åt alla tre och sen gav vi oss iväg på stan igen. Idag fick er mamma på sig mina gamla jeans, de jag köpte då du var född Gabriel. Provade förra veckan men då gick det inte lika bra. Det var inte så kallt ute och idag fick er mamma köra vagnen. Det är ju marknad på stan och det var mycket folk. Vi var först och bytte hennes overall som hon drunknade i och då träffade vi en från er mammas jobb. Det fanns inga mindre overaller så vi gick till nästa affär. Då vi kom in där började er mamma få så ont i magen.


Det var som riktigt mensvärk och er pappa sa att nu ska det inte komma fler bebisar. Lyckades handla overallen och sen fick jag sätta mig och försöka överleva. Tänkte att går det inte över får jag åka buss hem. Skickade er pappa att handla laktulos för jag har nära förstoppning och måste lösa det på något sätt. Så Signe och jag satt och väntade på honom och det kändes bättre då han kom och vi gick vidare. Vi handlade en napp till henne och sen gick vi på marknad. Det var mycket folk och vi träffade ytterligen en från Orrviken. Det är konstigt att vi inte träffade fler kändisar egentligen då det var mycket folk ute på stan.


Då vi kom hem köpte vi var sin korv innan vi gick upp. Signe ville ha mat och vi fikade, vi hade handla fikabröd på stan. Undrar om magen inte gillade de nya byxorna, de satt inte så löst om jag så säger.


Idag var det melodifestival och Signe var uppe stora delar av den. Hon åt varannan timme då vi kom hem för vi skulle bara amma henne och då blev hon lite hungrig mellan varven. Det var ju helt fel låt som vann och vi stängde av och idag gick era föräldrar och la sig samtidigt. Jag pumpade inte nio och utan väntade till tolv målet så jag hann sova lite innan det var dags att gå upp igen. Vi har kommit in i en bra rytm nu, er pappa klagar inte hela tiden på att han är trött och han sköter sitt på morgon sidan och er mamma kvälls skiften. Det ska bli skönt då hon bara ammar, nu tar allt så lång tid… amma, pumpa, amma, pumpa…


Idag vägde Signe 3048 gram och gjorde ett nytt amningsrekord 216 ml. Ändå sondas hon fortfarande mer än vad hon ammar.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards