Direktlänk till inlägg 16 februari 2011

Käre Gabriel och Valdemar 16 feb

Av Carina - 16 februari 2011 11:45

Vilken natt, det var kallt. Det drog från fönstret och er mamma frös rejält i natt men orkade inte göra så mycket åt det. Hittade dock en filt och la över mig. Signe vakade vid tolv och bara skrek, fick somna om henne flera gånger innan hon väl somnade. Er pappa väckte mig då han gick upp, det var tidigt. Önskade han en trevlig resa och flyttade över tills hans säng för den var varmare. Somnade om och sov gott efter det. Vaknade innan Signe och hon sov till halv åtta. Det var ju bra på ett nytt ställe och med nya ljud. Vi låg och myste en stund innan vi gick upp. Alice var redan uppe och Signe och hon lekte en stund innan frukost.


Fick ett sms från er pappa. Han behövde visst pass för det kräver flygbolaget. Så han hade fått ta taxi till passpolisen och sen få ett tillfälligt pass. Så det var tur att han var på Arlanda i tid. Denna lilla fadäs kostade 1500 kr. Det gick i alla fall att ordna och det var väl det viktigaste. Hoppas våra riktiga pass kommer idag.


Vi åt frukost och sen klädde jag Signe, hon lekte med Ingrid en stund då Alice gick till förskolan. Blev sen trött och gnällig och jag la henne i sängen. Hon somnade utan problem, det känns bra. Kan undra om det barnet är tryggt? Då hon vaknat och Anna kommit tillbaka klädde vi oss och gick iväg. Vi tog en långpromenad och Signe låg och småmyste hela tiden i vagnen och till slut somnade hon. Det var skönt att få gå men det var varmt om kroppen och kallt om hakan. Vi hamnade på Liljeholmens shoppingcenter, och er mamma och syster var hungriga så vi började med att äta. Vi kollade lite i affärer men sen gick vi hem igen, nu tog vi en kortare tur. Vi gick till ett kafé och åt onyttigheter men det var åtminstone ekologiskt… Då vi var klara där så gick vi och hämtade Alice. Signe var så glad över att se alla barnen, var helt lyriskt. Alice fick åka pulka hem och Signe satt och tjoade i vagnen, hon var inte sur för hon inte fick åka utan tyckte det var kul att Alice åkte. Då vi kom hem var det lek en stund och sen somnade Signe gott, hon var trött, sov ju inget igår nästan. Dessutom blir hon ju trött av allt lek här med barnen.


Er pappa har det tråkigt i Riga men har gjort det han skulle där. Han ska ju ändå vara där i 10 timmar… hade sin bok med sig och roar sig på kafé. Forskare ringde och sa att hon kanske kunde komma loss och komma till Riga. Hon vill ju intervjua oss i direkt samband med vår transfer. Hoppas nu bara er pappas springare mår bra, er mamma är lite orolig för dem. Att de inte ska ha så bra kvalitet så det blir bra embryo. Jag undrar också hur många embryon det blir? Jag hoppas på minst tio så vi har i reserv. Visserligen behöver vi förhoppningsvis bara två bra men ändå, det skulle känna tryggare.


Vi fikade då er pappa kom hem och sen blev det en ganska tidig kväll. Er mamma måste ju vara uppe till klockan tio och ta alla piller. Idag vände vi på oss och han huvudet åt andra hållet och det var mycket bättre. Er mamma fick så även bo inners och de kändes inte alls lika kallt. Er pappa hade höjt värmen och er mamma hade lagt en filt i fönstret.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards