Direktlänk till inlägg 30 mars 2011

Käre Gabriel och Valdemar 30 mars

Av Carina - 30 mars 2011 15:30

Igår somnade Signe 19.00 och vaknade idag 09.00, hon måste
vara helt slut. Hon fick nappen tre gånger i natt och var vaken vid åtta då er
mamma tog piller men både hon och jag somnade om. Er pappa låg och läste i
Julas katalog. Till slut gick vi upp efter nio och väckte då er syster… det tar
på krafterna att lära sig gå. Vi åt frukost och sen gjorde vi inte mycket. Er
mamma och pappa diskuterade ekonomi. Er pappa ska byta bank så vi har samma,
det blir enklare då. Då vi pratade ekonomi kom er mammas tårar och er pappa sa
att du behöver väl inte gråta vi diskuterar ju bara. Då nästan skrek jag, jag
är gravid… det är så mycket känslor inom er mamma och jag är så nära tårar hela
tiden. Er pappa är också ute på en skör tråd men han visar inte det med tårar
som er mamma gör utan han håller det inom sig. Vi kollade också upp
telefonabonnemang. Det är så dyrt att ringa till mobiler med vårt som vi har nu
och de har ju bytt ägare och de har ingen nummerpresentatör och det vill vi ha.
Så man slipper svara på alla försäljare. Er syster lekte själv.


Efter lunchen stannade er syster hos er farmor och farfar.
Vi gick till stugan och städade. Ofta gör vi bara en snabbstädning då vi kommer
eller åker. Nu dammsög vi och torkade alla golv och städade toaletten. Det blir
ju skitigt fast vi inte är här men nu när Signe är på golvet hela tiden så det
gäller ju att det är rent. Er farmor kom efter drygt en timme och nu hade er
syster tröttna, hon gned sig i ögonen hela tiden. Er mamma gick in och gjorde
gröt till henne. Hon åt halva portionen men sen kom farmor med ett kex och då
ville hon inte ha mer gröt. Hon gned runt maten i ögonen för hon var så trött.
Då vi fikat klart gick vi upp till oss och er syster fick sova. Er mamma satte
sig och skrev i bloggen och er pappa åkte ut med skotern. Er mamma är förvånad
över att er pappa inte kört mer skoter. Jag ville ju vara hemma med er för jag
vet att du vill det. Det är sant men ibland behöver er pappa göra saker han
tycker om för då blir han gladare. Er pappa har varit duktig nu då vi varit
här. Han har burit Signe upp och ner, jag tror bara jag har tagit in henne en
gång till er farmor och farfar. Han kommer och hämtar henne, jag har knappt
heller bytt på henne. Vi har en gullig pappa.


Vi hade ju missuppfattat varandra igår kväll, för att vi
inte pratar med varandra. Han trodde jag ville se på tv och var därför osocial.
Jag låg ju ner för jag mådde illa. Det var därför jag inte kunde fixa fika
heller men ibland tror jag inte er pappa förstår hur det är att vara gravid.
Att man mår så illa eller blir så trött. Det är helt annat är då man är vanlig
och blir trött och mår illa. Nu är det mycket mer akut och det går inte över.
Man kan inte heller bara nonchalera det för då kräks man. Då jag var ute och
slängde komposten innan så var det mycket nära att jag kräktes då jag kom upp
på bron men lyckades låta bli. Er pappa kom tillbaka med gick in till er farmor
och farfar för att laga sin jacka. Jag tror att han blir påmind om bebisarna då
han ser mig och det gör att han inte vill vara med mig… det är enklare om han
inte behöver tänka. Men vi måste tänka och diskutera fast det inte är kul.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards