Direktlänk till inlägg 22 september 2011

Dagis och vila

Av Carina - 22 september 2011 09:02

Nu har Signe varit på dagis i snart två veckor och det går så bra. Hon trivs jättebra och verkar inte längta så mycket efter sina föäldrar... frågar man henne om hon ska till dagis så svarar hon allvarligt Ja och nickar.

Hon vill helst vara ute hela tiden och det är ju ett sundhetstecken. Leka i sandlådan är absoluta favoriten.

Det går även bra för mig då hon är på dagis. Då sover jag en till två timmar och vilar. Orkar mycket mer då. Men jag har ont i magen.


Vi var på kontroll i fredags och nu väger de 2 kg styck och det är lika mycket som en skulle väga så jag är ju dubbel så stor. Har även börjat lägga på mig vätska men har bara gått upp 13 kg än så länge men det räcker. Det går liksom inte att dra in magen. Jag har svårt för att ta upp saker jag tappar på golvet.

Dumle trycker dessutom upp i revbenen hela tiden och det är inte skönt. Den ungen kommer att hänga tidigt i gardinerna, den är aldrig still i magen utan stökar hela tiden... Humle sparkar mer inåt men det känner inte jag så mycket. Då vi var på ultraljudet kunde hon inte mäta flödet ordentligt för de ville inte ligga still. Inte ville de vara med på bild heller... jag fick istället göra en ctg-kurva som såg bra ut.


Thomas har varit borta i Sundsvall och det är lite jobbigt men det känns bra när han är hemma igen. Nu har jag ju dessutom blivit lite krasslig och förkylningen är på gång. Vi ska till barnmorskan idag och se hur det ser ut och ikväll blir det kafferep. Jag försöker få igång ett kafferep här i byn och fast det inte bli många så är det en start.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards