Alla inlägg den 15 december 2011

Av Carina - 15 december 2011 10:28

Vi är helt slut nu, båda två vuxnai familjen för barnen verkar pigga! Signe är lite krasslig men ändå pigg och småtjejerna är pigga på kvällerna. Er mamma och pappa tävlar nästan om att vara tröttast. I tisdags då det var Lucia skulle er mamma och småflickorna åka till dagis på Lucia fika, er pappa jobbade. Jag började må illa redan innan jag åkte till dagis men sen blev det bara värre och värre. Då jag väl kom till dagis mådde jag verkligen illa och fick lägga mig på golvet. Där låg jag... så jag fick ringa efter er pappa. Han kom och hämtade oss, vi fick ställa hans bil på dagis och så åkte vi hem med vår. Då vi kom hem la jag mig direkt och fick sova i 1½ timme. Jag mådde fortfarande illa men om jag låg i soffan gick det bra.

Igår mådde jag bättre men det är inget vidare att äta. Så jag undrar om det inte det är magkatarren som också spökar. Jag har ätit omaprazol under hela graviditen men nu börjar jag glömma både dem och vitamintabletten. Ska börja med dem igen... Jag är lite yr och känner mig inte helt pigg.

Idag är jag fortfarande yr men mår inte lika illa.


Vi har haft besök av farmor och farfar i helgen. De skulle hämta snöslungan som de köpt till traktorn. De passade på att köra hit den helgen det var det sämsta vädret... det snöade då de körde ner var uppehåll den dagen de var här och så snöade det igen då de körde hem. Signe var jätteglad över att de kom, hon busade med dem hela tiden. Er farfar fyllde år på lördagen så vi gjorde god mat, älgskav. Det blev även god mat på söndagen med söndagsstek. Vi satte också ihop vårt pepparkakshus. Farmor och farfar kom med massa mat... älgkött, potatis, gele, vinbär, hjortronsylt, drottningssylt, lussebullar, kanelbullar och sockerkaka.


Imorgon är det julfest på dagis och vi ska göra gröt. Så igår gjorde jag 20 portioner risgrynsgröt. Det ska bli kul att se vad de ska hitta på då. Er syster sjunger mycket nu och jag undar om de inte övar in lite julsånger. Igår då vi åkte och handlade sjöng vi för full hals och då jag tystnade sa hon, sung, sung...

Det har snöat otroligt mycket säkert 3-4 dm men nu är det slut med det. Nu är det plusgrader och lite regn. Imorgon ska det dock bli -10 grader... och sen hoppas jag på mer snö.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards