Direktlänk till inlägg 30 januari 2012

Fortsatt sjukstuga

Av Carina - 30 januari 2012 09:44

Jag trodde att det var en tillfällig feber på besök men så var det inte. Hon har fortfarande 40,2 i feber idag. Det gick bra i fredags fast jag var själv med alla tjejerna. Det går bäst på förmiddagen för sen kommer de alla in i gnällperioder. I lördags trotsade vi alla sjukdomar och åkte till stan. Vinterfestivalen har börjat och vi åkte in för att titta. Vi packade in feber Signe lite extra i sin vagn men hon verkade tycka det var mysigt att vara ute i det fria. Vi grillade korv och drack varm choklad. Det är helt otroligt att de bygger upp ett vinterlandskap i Badhusparken hundra meter från Stortorget. Där gillade vi korv men Signe ville inte ha men hon kollade på helkoptrar, tåg och hästen med släde. Hon myste i vagnen. Vi var och kollade lite skor men hittade inget. Fikade på stan för vi trodde Signe skulle äta om hon fick chokladboll och festis men icke. Vårt matfriska barn äter och dricker helst inget. Möjligtvis en klunk... hon är trött och vill helsts bara vara med mamma och pappa. Äter hon väl något så kräker hon upp det igen!

Er pappa säger ofta att vi behöver en vuxen till! och nu håll jag med honom. En fick sitta med Signe och det var jag, hon är pappig men då hon är sjuk är det mamma som gäller. I fredags på dagen satt hon och sa Klama pappa! Hon längtade efter honom då han var på jobbet. Kollade i fönstret efter honom...

I söndags hann vi göra lite nytta. Er pappa hittade felet på extraljus på bilen, er mamma ordnade bland barnkläderna på ovanvåningen och blev nästan klar, Signe och er pappa åkte och handlade lite byggmaterial. Tänkte att hon skulle sova i bilen men icke! Därefter blev det inte mycket gjort. Vi skulle göra stek men det blev inget med det, det blev halvdant mat hela dagen. Det har varit en konstig helg.

Pratade med sjukvårdsrådgivningen och där var en underbar människa. Hon förstod precis och hon sa oss att ge henne mer alvedon, hon skulle få vänta 45 minuter innan vi serverade henne mat och dryck. Efter 40 minuter ville hon själv ha dricka. Hon ringde sen tillbaka efter två timmar och frågade hur det var. Hon sa att får hon över 40 grader i feber ska vi till doktorn direkt, har hon feber imorgon ska vi ringa till doktorn även om hon inte äter. Det kändes tryggt att prata med henne. Hon hade själv också en tvååring och tvillingar som var 5.

Så nu har vi ringt doktorn och fått tid. Det krockar tyvärr med min sjukgymnast tid, som jag har längtat efter. Men så får det bli. Er pappa blir hemma med småtjejerna och jag och Signe åker till doktorn. Sen gör vi tvärtom ochjag tar med småtjejerna till BVC och Signe är hemma med pappa. Hoppas bara hon blir frisk. Er pappa får vara hemma med VAB imorgon för SIgne är så sjuk att hon kräver en vuxen.

Tack Lotta med familj för muggen hon fick av er med sugrör. Den är rolig att dricka ur så det går lite lättare att få i henne mjölk med den.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards