Direktlänk till inlägg 17 april 2012

Sista dagen som 43-åring

Av Carina - 17 april 2012 21:59

Dagarna går alldeles för fort... jag hinner knappt med? Är tjurig och gnällig, kan man ha en 44-års kris? Vill sova mer, hinna göra mer, ha sovande barn eller åtminstone att de sover samtidigt.

Det händer trots allt positiva saker här hemma. Irma och Elvira börja äta mer och mer vanlig mat. Idag har det ätit mycket fil men frukt. Även Irma har kommit på hur man äter, innan han hon bara tryckt ut tungan. Det underlättar otroligt med matningen om man kan mata dem samtidigt. De blev lite otåliga men ändå, de går ju fortare än om man ska behöva vänta på att att syrran ska äta upp en flaska tillägg. De är så söta med mat i hela ansiktet och runt över allt. Elvira kräks fortfarande mycke och nu börjar kräkningarna lukta mer kräk. De är slemmig kräkningar så hon är väl inte helt frisk ännu.

Vi har varit borta så mycket nu så Signe har inte varit på dagis på länge. Nu var hon där måndag och tisdag. Igår då jag lämnade henne var hon ledsen och idag då jag hämtade henne var hon ledsen... hon ville inte följa med mig hem!! Det är ju skönt att de är på de viset. I måndags hade det också gått bra då jag väl gick... hon åt bra med frukost och sen var hon i full gång. Hon är ju inte heller van vid att jag lämnar henne. Nu ska hon få vara där på torsdag fast vi skulle haft henne ledig. Hon behöver sitt dagis!!

Här snöar det mer än vad de gjorde innan då det var vinter... Mars var ju varm och då försvann snön, hade det varit kallt i mars hade vi haft otroligt mycket snö nu. För det snöar men det lägger sig inte för det är för varmt på marken. Nu vill vi bara ha vår!! I helgen var det härligt väder och vi var ute hela helgen. Nästa helg ska det bli snö så då ska vi försöka göra lite nytta inne. De har snöat två dagar nu i rad men imorgon ska det tydligen bli fint väder.

Jag har bjudit hit lite daglediga på lunchfika imorgon. Jag tänkte laga mat på Murrikkan ute. Har gjort tårta idag så vi ska nog klara oss.

Er pappa tycker det är så jobbigt med att er mamma ska fylla år. Då måste han handla paket, det är ju alltid jag som handlar alla våra andra paket. Nu har han i alla fall handlat paket och han har lovat uppvakta mig imorgon bitti med mina barn.

Idag har jag tagit kort på dem då de alla tre låg i Signes säng. Signe vill att de ska ligga där men de ska inte röra på sigs för då blir hon arg. Hon sak bestämma så det ska bli spännande nu när de inte kommer att göra som hon säger. Då blir det fight... Både Irma och Elvira börjar röra sig mycket mer, Irma började men sen har Elvira följt efter. De ligger sällan på filten där jag lägger dem. Häromdagen så hittade Irma sugandes på hjulet på gåvagnen!! Nu gäller det att plockan undan småsaker!!

Jag hoppas jag blir en piggare och gladare 44-åring. Just nu känner jag mig så lätt irriterad. Blir sur för allt möjligt, behöver sova och så behöver i komma in i någon form av rutin. Jag vill få i ordning här hemma men börjar man i en ända så innan man kommit till andra är det stökigt i den första ändan igen... Dammsugning är hopplöst. Så fort man satt in dammsugaren känner man att det är skitigt på golvet igen!! Vi borde rensat bland leksakern, fått Signe till att plocka undan men...

Signes favorit just nu är att gunga och att läsa Max böckerna. Vi börjar lästa och sen skrattar hon och väntar med spänning på fortsättningen som hon kan naturligtvis. Hon kan läsa dem för mig också. Vi läser mest Max boll men nu har jag hittat Max kaka som vi hade men aldrig hade läst. Vi har fem som vi kan går runt på, behöver köpa alla tror jag. Försöker lära henne färger och siffror men det verkar hopplöst!!

Nu ska jag sova min skönhetssömn så jag slipper köpa dyra krämer!! Godnatt

En liten bild på mina små prinsessor, Elvira, Irma och Signe!!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards