Direktlänk till inlägg 27 maj 2012

Mormors födelsedag och Morsdag

Av Carina - 27 maj 2012 12:15

Idag ska vi fira er mormor. Det var ju meningen att vi skulle vara hemma då hon fyllde år men det var ju för dyrt så vi flyttade fram hennes kalas. Vi gjorde oss i ordning och så åkte vi iväg. Vi skulle handla växter till henne så vi åkte till Vellinge blomman. Hon hade ett önskemål och den hittade vi och sen hittade vi lite fler blommor. Signe följde med mig och bar på lite blommor till kassan. Där träffade vi er mormors kusin och hans fru så vi tog med honom till bilen och han fick hälsa på vår utökade familj.  Vi kom till er mormor redan innan lunch och sen var vi där och lekte och umgicks. Det var fint väder så vi kom så jag, er mormor och Signe badade i poolen. Er mormor badar gärna då det är kallt och det var kallt idag. Jag hoppade i mest för grupptrycket men Signe tyckte det var kallt. Hon är van vid att bada i 40 gradigt vatten med mig. Då vi badat klart kom regnet…

På eftermiddagen dök de upp en efter en. Ian kunde inte komma idag då han var med sin pappa. Er mamma hade bjudit dit May Gull och även Margit på min önskan. Hon är vår gamla granne och skickar presenter till våra barn. Så jag ville gärna träffa henne och det passade ju bra denna kväll. Det blev en mycket trevlig kväll med god mat och trevligt sällskap. Vi gjorde egna grillspett och det blev lyckat och gott. Tjejerna for omkring mellan alla och Irma var på ett strålande humör. Jag blir lite ledsen då man jämför våra barn. Jag håller hellre i Irma för hon är gladare. Då brister nästan detta modershjärta. De är ju olika och olika varje dag.

Det var även melodifestival idag. Er mormor ville nog inte att vi skulle titta men vi satte på tv och er moster och Suss kollade. Signe var där inne med dem och busade. Livet är toppen då tycker Signe. Jag ville se ryskorna och Sverige så klart. Det började sen bli lite spännande i omröstningen och till slut visade sig att Sverige vann. Det firades med lite skumpa. Därefter packade vi ihop och åkte hemåt efter en trevlig kväll.

Dagen efter var det Morsdag. Jag har ju min present hemma så jag får vänta på den. Vi packade och städade lite i stugan. Det börjar ju närma sig hemresa. Allt kan man inte packa i förväg men en del. Vi ska packa takboxen innan er pappa åker så det är gjort. Vi åt lunch hemma och sen åkte vi till Mossby kaffestuga. Vi skulle träffas där hela familjen. Vi kom dit i tid och det var fullt med folk och lång kö till kakorna. Det är ett ställe där man betala 70 kronor och sen får man äta så många kakor som man vill och det fanns nog 7 sorter. Vi tog ett bord och det var inte så varmt som vi trodde det skulle vara. Vi är ju alldeles intill havet. En timme och en kvart senare dyker vår familj upp. Då har vi redan beställt. Då tyckte de att det var för kallt men det fanns ju inga platser inne. Signe blev glad över att Ian var med och de for iväg och lekte. Er mamma gillar kakbuffé och njöt av fulla drag. Er pappa var på lekplatsen och lekte med barnen. Er morbror började med att gå dit men sen tog er pappa över. Vi stannade tills de stängde nästan och sen åkte vi hemåt.

De andra hade bråttom hem och vi körde mot Trelleborg för att äta. Vi stannade vid Smygehuk och tog en bild på norrlänningarna vid Sveriges sydligaste udde. I Trelleborg hittade vi ett matställe på torget och åt pasta. Vi fick ju ändå fira lite då det var morsdag. Körde sen hem och höll kväll.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards