Alla inlägg den 8 november 2012

Av Carina - 8 november 2012 13:32

Snart är det jul... tiden går så fort. Här hinner jag inte skriva ofta. Jag orkar inte på kvällarna längre och på dagarna är tiden knapp. Ibland som nu tar jag mig lite tid. Kollar på inspelade program och dricker lite te samtidigt som jag skriver lite här. Våra små tjejer har sovit en natt denna vecka. Man måste verkligen njuta av de nätterna, då hade vi visserligen en stor tös som inte sov lika bra. Varför kan de inte sova hela nätterna samtidigt. För Signe sover mycket bättre nu. Irma är förkyld och har svårt att sova på nätterna ibland. Då är hon uppe en timme eller två och skriker och kommer inte till ro. En kväll försökte vi ge henne hostmedicin för hon hostar så mycket men det gav inte den effekten vi hade trott. Istället kräktes hon upp massa slem när hostmedicinen kom i munnen. Provade en gång till senare på kvällen och även då kräktes hon upp massa slem. Sov sen hela natten!!

Farmor och farfar har varit här i helgen. Då blir mamma och pappa osynliga för Signe. Farfar är favoriten. Hon sa redan innan de kom att farfar skulle sitta sidan om henne. Ibland valde hon sen farmor istället. Hon blir svartsjuk om farmor och farfar är med Irma och Elvira. Det känner jag inte av med oss men är här andra vuxna här vill Signe ha dem för sig själv. Farmor putsade alla våra fönster, jag tog in alla utemöbler för er pappa blev ju opererad på torsdagen. Han har tagit bort brosk på näsbenen så nu kan han andas bättre. Han har speciellt haft problem på nätterna, har bara kunnat sova på en sida för att kunna andas. Nu blev han sövd och var inte så pigg på torsdagen. Jag efterlyste honom men hann inte luska färdigt förrän han hörde av sig. Vi hämtade honom på fredagen och så fort han gjorde något fick han näsblod så därför fick jag flytta in utemöblerna. Det var ju så fint väder på lördagen. På söndagen var jag iväg och handlade och sen har jag handlat lite via FB, en tomteklänning, lusselinne, leksaker och det är billigt. Har lagt ut lite kläder som jag hoppas kunna sälja. Vi beställde bilbarnstolar till Irma och Elvira och de kom i måndags. Det ser rätt så häftigt ut när det är tre bilbarnstolar bak!! Irma och Elvira ser ju ut nu och det är ju lite kul.

Det har varit lite tuffa nätter och därmed dagar. Jag har inte varit så här trött på länge. Signe har också varit hemma några dagar denna veckan då fröken varit sjuk. Igår skulle hon kommit med det blåste halv storm så jag ville inte åka färja. Irma och Elvira är som vildar. De klättrar och drar ner allt de hittar. En dag stod Elvira på toa stolen och lekte med grejerna bak där. De klev hela tiden ner i vedlådan och gjorde volter ut ur den så nu har vi veden i skrubben. Tvätten drar de ner så nu hänger vi tvätt på ovanvåningen. Vi får ha stolar för skåpen i köket för att de inte ska tömmas. Elvira letar upp telefoner och fjärrkontroller fast vi gömmer dem.

Signe leker mycket nu, olika roll lekar. Igår åkte vi till Inga-Britt hela dagen. Vi åkte tåg och sen red vi och hon har hur mycket fantasi som helst. Det är jättekul. Hon kan så otroligt mycket och vet vad alla heter... häftigt.

Det har ju kommit snö men sen försvann allt till förra helgen. Nu är det kallt men ingen snö i sikte. Jag trodde att vi skulle få snö tidigt i år men tydligen inte!!

Nu ska vi åka till Kenneth och Lotta i helgen och det ska bli kul. Jag är ju så trött på att vara hemma och ha alla måsten runt oss, är vi borta kan vi inte göra något hemma, underbart!!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards