Direktlänk till inlägg 28 april 2013

Nu stänger vi sjukstugan för i år

Av Carina - 28 april 2013 22:18

Oj, så krassliga vi har varit sen innan jul... mer eller mindre, fler eller färre... Ofta är minst ett barn krassligt men det är väl tjusningen med flera barn! Nu slog vi nog nästan december-januari rekordet. Alla tre tjejerna hade feber samtidigt och så låg även jag för ankare. Elvira har haft schalakansfeber och de andra två bara feber och snoriga. Signe skulle blivit opererad i torsdags men då hon fortfarande hade feber på tisdagen avbokade jag den och det gjorde jag rätt i för hon hade även feber på onsdagen och torsdagen. Denna operation hade jag sett framemot och hoppas vi får en ny tid snart. Jag upptäckte på torsdagskvällen då jag blåste i PEF mätaren att jag inte ens blåste 300 och i vanliga fall blåser jag 400-440 och jag ska inte gå under 350. Detta är en astma mätare och jag ringde doktorn. Så på fredagen hade jag en tid, nu förstod jag ju varför jag hostar så fort jag rör mig. Jag fick mer inahalationer, ett preparat till och så ska jag använda den jag har hemma, som jag inte gör... och dessutom en kortisonkur. Så nu ska jag väl bli pigg igen. Detta kan ju vara en anledning till min dåliga kondis. Jag har väl blivit sämre och sämre i lungorna sen jag blev gravid då jag inte fick ta medicinerna. Lungkapaciteten går ju ner långsamt... nu fick jag order att boka en tid hos astmasjuksköterskan senare i maj. Kanske blir jag pigg en dag!!

Irma och Elvira har varit på 1½ årskontroll. De är normala, lite små kanske men inte enligt doktorn och sköterskan. Elvira fick vaccination men inte Irma som hade lite feber, hon får komma tillbaka i maj igen. De klarade proven förutom var näsan var. Det har Elvira lärt sig nu och nu är allt näsa eller mun... får öva mera!!

Imorgon ska då alla tre till dagis, Thomas till jobbet (som fick vara hemma med VAB i tre dagar förra veckan för jag orkade inte ta hand om våra barn) och jag ska prova plugga... Ska dessutom Valborgshandla och fixa lite annat!!

Vi fick lite gjort hemma i helgen. Alla bilar är tvättade och har sommardäck på, även på släpet. Vi har krattat gräsmattan från all sten, som slängs i av snöslungorna. Det har röjts lite med röjaren och eldats lite. Vi åt lunch ute i lördags och det var underbart, vi åt även ute idag men då var det storm och inte alls skönt... Håller på att tvätta vinterkläder och packa undan.

Var pigg igår kväll och kunde inte somna, skrev då en lista på vad som ska göras och det är bara att starta med alla projekt, bara jag blir lite piggare....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards