Direktlänk till inlägg 28 september 2013

Irma och Elvira snart 2 år

Av Carina - 28 september 2013 21:12

Imorgon blir mina fina ungar 2 år   

Tänk att de redan är två år! De är så gulliga. Nu pratar de så mycket och de leker med varandra. De har så roligt med varandra och kommer springandes hand i hand om kvällarna. De leker hela tiden med varandra tills Signe vill leka och då leker de med henne och när hon tröttnat leker de med varandra igen...

De hade lite barnkalas i fredags men jag undrar om det inte var jag som hade trevligast. Kanske också Signe men inte Irma och Elvira. De fick lite fina presenter, fick leka med kompisar eller se kompisar leka med deras saker, fick god fika och fick dricka saft ur mugg utan pip!

De fick vara lediga på fredagen och då jag bakade kollade de på Pippi och åt saltapinnar. Man måste ju fira i dagarna tre...

Farmor och farfar kom på kvällen och idag har vi firat vidare. Vi har ätit gott ur matkassen, både igår och idag. Även imorgon blir det middag från kassen. Idag var vi ute och lekte på förmiddagen. Vi ska byta bil med farmor och farfar och er pappa var uppe tidigt för att fixa bilen. Vi tog reda på alla krukor och hällde ut jorden. Nu växer det nog inte så mycket mer. Tog in lökarna som inte tål frost och hoppas de blir fina blommor nästa år igen. Hämtade grönsaker till lunchen från trädgårdslandet. Hittade amerikanska blåbär som var mogna och de var goda.

Efter lunchen åkte vi till stan och gick på marknaden. Handlade strumpor till Signe och lämnade igen lite kläder på Åhlens. Barnen fick springa lite fritt och leka på Birger och sen i lilla lekparken. VI åkte sen hem och fikade.

Barnen leker hela tiden med farmor. Idag har de lekt med dockor hela dagen. Farmor hjälper dem att klä på dockorna och jag tog fram lite fler kläder. Signe döpte äntligen sin docka och hon heter numera Margareta!! Oväntat!

Ikväll då Signe skulle somna frågade jag henne om vad som hade varit bäst idag? Inget tvivel på att leka med Farmor! Irma och Elvira somnade ovaggade. Vi brukar läsa saga men de gick direkt till dörren till deras rum och ville lägga sig. Farmor fick läsa för SIgne men jag fick ligga där hon henne tills hon somnade.
Nu har jag tagit ner alla paket från ovanvåningen och gjort iordning för morgonsdagens firande.

Det har varit mycket inför helgen denna veckan och mycket jobb. Nu är jag ledig tills den 7 oktober. Ska råplugga i två dagar och hoppas på hjälp från ovan på tentan på torsdag. Då jag klarat den kommer allt kännas mycket underbarare!! Då kan jag göra och leva som vanliga människor. Utan att ha dåligt samvete...

Imorgon blir det teknikland med lunch och lek sen kommer vi kanske få gäster till tårtan. Vi har kanske hittat en extra momma och moffa!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards