Direktlänk till inlägg 11 maj 2014

Tankar

Av Carina - 11 maj 2014 21:58

Tankarna far omkring hela dagarna. Ibland tar dock mina små troll för mycket anspråk och jag glömmer helt för en liten stund. Hörde någon säga en gång att goda råd kan man bara föra vidare till någon annan för man har inte nytta av dem själv. Jag får många bra råd men följer nog inget!

Jag har mycket katastroftankar. Att de kommer att säga att du har tre veckor kvar att leva! Jag känner hela tiden efter om jag har ont i kroppen någonstans. Kan de ha spritt sig? Tycker egentligen inte att jag känner mig sjuk men jag har ju haft ont i höfterna sen jag fick barnen. Jag är förkyld och har ont i lungorna... det kan alltså både ha spritt sig till skelettet och till lungorna. det som lugnar mig lite är att jag gjorde en lungröntgen förra året och det såg bra ut. Blåste i PEF mätaren ikväll och jag hade dåliga värden och ändå har jag använt astmamedicin de sista veckorna.

Mina första tankar då jag kom hem i fredags var naturligtvis barnen. Jag är inte orolig för att de inte skulle få det bra utan mig men jag blev egoist och jag vill ju uppleva allt de upplever och jag vill bli 100 år!! Nästa tanke var att Thomas inte kommer att köpa alla Astrid Lindgren filmerna till barnen. Han kommer inte heller att köpa så mycket böcker och inte Loranga, Dartanjang och Masarin som är min favorit. Då han kom hem och hade handlat hade han köpt mjöliga potatis och vi som skulle ha de till klyftpotatis. Han har mycket att lära och det hinner inte jag på några veckor!

Det var värst i fredags. Jag grät mest helat tiden och pratade jag med någon blev jag tårögd. Jag vet ju sen tidigare då Gabriel föddes att jag tycker att det är jobbigast då andra människor bryr sig om mig. Det klara jag inte. Jag vet att jag har många som bryr sig om mig och det känns ju samtidigt otroligt bra.

Det har gått bättre i helgen. Vi var på loppis i lördags och fast jag inte sålde för en enda krona var det skönt att göra något helt annat. Först tänkte jag att jag skiter i det för vad ska jag med de pengarna... men sen tänkte jag nej Carina skärp dig!! Vi frös ända in i märgen då vi kom hem så vi gjorde en blåbärspaj och mös i uterummet. Vi la ner all annan verksamhet och satt och kollade film med barnen. Grillade på kvällen och sen tog vi ett familjebad som barnen önskade. Det blir lite trångt men mysigt!

Jag vet inte om jag kan pussa och krama mer på mina barn än vad jag redan gör, kanske kan pussa lite mer på gubben.

Imorgon ska jag till sjukhuset och ta prover och hämta en kallelse med nya laxeringsmediciner. Det är min starka sida nu att laxera. Det blir jag bra på. Jag struntar i att jobba denna vecka. Jag ska jobba lite hemifrån mest för min egen del och sen åker vi till skåne redan på tisdag. Vi har bokat hotell hela vägen ner och upp igen. Thomas har frinätter som vi utnyttjar. Vi hinner med Astrid Lindgrens värld på fredag, den dagen de öppnar för säsongen. Då kommer även mormor och Thomas upp. Den 18 maj är det släktträff i Skåne sen blir det full fart hemåt för den 20 blir det nästa undersökning.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards