Direktlänk till inlägg 1 juni 2014

En bra dag i solen

Av Carina - 1 juni 2014 23:10

Idag har vi haft en underbar dag. Det har varit fint väder hela dagen men det är kalla vindar och försvinner solen blir det kallt. Idag har jag gjort kråkbärssaft och blandade i blåbär. Den smakade inte så mycket men den är full med antioxidanter. Jag gjorde även lingonsylt då vi tog sista burken idag. Det blev barnens favoritmat idag, blodpudding och bacon. Tänk jag åt inte det som barn och nu äter vi det ganska ofta. Det är billigt, enkelt och otroligt populärt bland barnen. Irma ville även ha det till middag och blev lite sur då vi skulle grilla kycklingsspett.

Vi har byggt upp allt virke som vi köpt till lekställningen och nu har det blivit golv dock inte helt ännu. Det har även blivit lite staket. Nu får vi köpa fler bräder så vi kan bygga vidare. Elvira har varit på väg upp flera gånger på stegen som står där. Hon vill åka rutschkana. Att den inte finns där ännu verkar inte vara något hinder!

Vi har fått ner potatis, lök, morötter och palsternacka i jorden. Har även satt om tomaterna i större krukor så nu hoppas vi på mycket bär. Signe vill bara köra balascykel och jag tror hon knäcker koden för cykling snart. Igår gick vi en sväng hela familjen och då lovade jag henne att vi skulle göra om det idag och det mindes hon. Så jag gick och hon cyklade och var jättenöjd. När vi kom hem hade vi fått gäster. Vi fikade och efter det fixade vi grönsakslandet. Det blev en kort dag kändes det som. Barnen var jättetrötta och efter maten badade de och sen var det sängen. Jag är också helt slut idag!! och nybadad, nu gäller det att bada morgon, middag och kväll om jag nu inte får bada efter operationen!

Det har annars varit en lugn dag men mina tankar. Har en att göra lista att bocka av innan operationen. Farmor och farfar kommer på söndag så vi måste nog städa lite… behöver även sy lite gardiner och kanske klänningar. Fungerar det mönstret ska jag nog köpa mer tyg och sy. Irma vill bara ha klänning. Hon vet verkligen vad hon vill ha på sig. Idag vägrade hon ta på pyjamasen, hon ville ha sov klänning eller pippi nattlinne. Jag har även en att göra lista tills imorgon. Ska ta prover på hälsocentralen och göra en massa ärende. Det är nog dags att köpa lite fina mjukisbyxor. De jag har är det målarfärg på och nu kanske jag hellre vill ha mjukisbyxor, i alla fall i början. Behöver kanske även mjukis piratbyxor? Tänkte också försöka klippa mig. De är ju ett år sen sist och nu när jag inte ska tappa håret genom cellgift så kan jag ju klippa mig. Annars verkar det ju onödigt. Jag måste också börja på min fråga doktor lista.

Idag pratade jag med barnen om vad jag lider av och att jag skulle bli opererad och hur det går till. Speciellt Irma berättar sen för mig hur det ska gå till och hon har koll. Dom ska ta bort din knöl du har i magen!! Precis. Då Signe skulle lägga sig frågade jag om hon hade några undringar om min operation och då frågade hon lite till. Annars frågar hon om allt just nu. Hur gör man stenar? Hur gör man grus? Varför har man grus på vägen? Hur gör man fleece? Hur gör man skidor?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards