Direktlänk till inlägg 24 juni 2014

Spontan besök

Av Carina - 24 juni 2014 22:50

Det har varit en bättre dag idag. Jag sov lite för länge idag för jag tänkte ringa stomimottagningen då jag har ont i den men vaknade 8.45 och de stängde 9.00 och jag kom inte fram. Ringde till koordinator för jag trodde hon kunde hjälpa mig men troligen får jag ringa imorgon igen och då gäller det att komma upp i tid. Jag tror det är några stygn som ska försvinna själv som gör ont. Det är mycket bättre sen de tog agrafferna igår. Jag tog fem varv runt huset redan på förmiddagen i ett svep. Det var skönt och sen tog jag ett till innan middagen. Så nu är rekordet 6 varv. Igår blev det fyra men då gick jag även till hälsocentralen. Jag drog även upp lite ogräs idag och lite rester av vårlökarna. Imorgon kanske jag drar mer ogräs. Det är så mycket man vill göra i trädgården som jag inte orkar men min käre man har köpt en solsäng till mig idag. De har varit slut överallt men han hittade en idag. Så i eftermiddag har jag legat där och vilat och det har ju varit helt underbart. Lite varmt ibland så jag skulle behöva ett parasoll. Till lunch kokte Thomas ett ägg till mig från grannens höns och så hade han köpt nybakta frallor och jag åt en äggmacka. Oj, det var gott och nyttigt! Ägg måste ju vara rena rama medicinen för mig. Jag åt upp hela bullen och även delar av Thomas ägg. Då jag pratade med sjukhuset sa de att jag måste äta ofta och lite för att få i mig näring. Jag har gått ner 8 kg sen jag blev inlagd. Så jag kunde varit med på en löpsedel. ”Gå ner 8 kg på två veckor” nu vet jag att det kan fungera. Dock kan jag inte rekommendera det till andra. Just nu känns det otroligt bra att jag inte var trådsmal innan… Nu gör det inget att jag tappar i vikt, inte alls, har några kilo kvar innan målet men jag vill hellre göra det på annat vis. Jag tappar muskler men inte vätska för jag dricker ju som aldrig förr. Jag har varit ute och suttit uppe mycket idag. Det smärtar inte alls så mycket i magen. Thomas hämtade ut remove servetter för att lättare få bort stomin och det går så mycket lättare. Det är inte lätt att få bort den då jag har fullt med bandage på andra sidan. Det klistrar i varandra. Jag ska ju ha det bandaget tills på tisdag nästa vecka. Då ska jag prata med doktorn och han ska berätta hur fortsättningen kommer att bli. Om jag behöver cellgifter eller inte. Barnen har berättat på dagis att jag var hemma och att de var glada för det. Det kändes bra! då de kom hem idag fick jag en fin bukett blommor från Ö-barna och alla familjerna. Då kom tårarna. Det är så fint av dem. De har ställt upp så mycket för oss under denna tid. De kör hem barnen och de har barnen denna vecka fast de skulle bygga och städa. Jag är så glad över att ha barnen där. De har dessutom en bra inställning. Häromdagen sa Thomas, vi får vara ute och leka idag för imorgon ska det regna. Jaha, sa Signe, då får vi ta på regnkläder då!! Det gillar jag och det har de lärt sig på dagis. De vill dessutom dit varje dag, helst även på helgen. Vi åt mat ute idag och jag äter ungefär så mycket som Irma och Elvira. Efter maten la jag mig i solsängen och vilade. Det blev efterrätt och glass. Barnen fick också plats i stolen och jag fällde upp benen. Thomas fixade lite i trädgården och vi gick in och såg på Bollibompa. Det känns som att man är lite mer närvarande i tv soffan. Jag tittar sällan med barnen i vanliga fall men det gör jag varje dag nu. Däremot gör Thomas allt annat. Då de små hade lagt sig knackade det på dörren och Signe öppnade. Där ute stod Lisa, en kompis från Flyinge. Vi är uppväxta på samma gata. Hon kom spontant och hälsade på då hon ändå skulle upp till sin syster som också bor i Jämtland. Jag blev jätteglad. Det var helt oväntat och jätteroligt. Det piggade upp mig rejält. Pratade med en arbetskamrat senare på kvällen och det kändes också uppiggande. Jag missade Morden i Midsomer men det har jag spelat in och tittar på imorgon istället.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards