Direktlänk till inlägg 27 juni 2014

19 varv runt huset

Av Carina - 27 juni 2014 23:00

Då vaknade man ensam i huset. Det känns konstigt! Vaknade först halv sex men tänkte, nu tänker jag inte gå upp men sen somnade jag om och var lite halvvaken då chefen ringde vid halv nio. Gick sen upp och åt frukost. Var uppe en stund och var ute och gick 10 varv runt huset redan innan lunch. Idag fick jag göra min egen lunch. Det blev skinka och potatis men det är inte lika gott att äta själv. Jag som dessutom är dåligt på att äta.

Jag pratade med koordinatorn idag om mina sprutor. Jag har ju varit lite slarvig. Jag får ju gömma dem för barnen och då glömmer jag dem. Nu har jag bara tagit varannan dag och då är det bara för att Thomas påminner mig. Hon tyckte att jag skulle fortsätta med sprutorna som jag hade kvar. Jag frågade även henne om svampen i munnen och hon skulle göra vad hon kunde för att skaffa mig ett recept. Det gjorde hon och på eftermiddagen ringde hon och meddelade att det var utskrivet. Jag ska prata med doktorn om det på tisdag för det fanns visst bättre preparat. Men då vill de se i munnen.

Anna kom till mig i eftermiddags. Vi började med att hämta ut medicinen på apoteket. Hon lagde sen mat och efterrätt. Jag åt mycket, så mycket har jag inte ätit sen jag opererades. Hon fixade i köket och jag fick vila lite i soffan efter all mat. Det var trevligt att ha henne här. Oftast då vi träffas är vi på lunch och man brukar ha lite bråttom annars har vi 6 barn runt oss och då blir det inte mycket sagt. Nu hade vi tid att prata. Hon stannade till nio och då gick jag ut och tog några fler varv runt huset. Det blev 9 till. Vilket rekord, 19 varv + promenad till och från apoteket från bilen ca 2 varv till=21 varv. Hämtade in fler ägg så nu kan jag äta äggmackor igen.

Idag har jag provat att äta mindre värktabletter men det ska jag nog inte fortsätta mig. Har ont nu ikväll så imorgon blir det tre gånger om dagen igen.  Jag har så ont i mina tänder, undrar om de också blir drabbade av svampen. Har hunnit tagit två dosor av svampmedlet och jag vet att det kan ta lång tid innan man blir av med det. Det blev en äggmacka nu ikväll. Tänk att det och nyponsoppa är det ända som smakar bra.

Imorgon får jag Ljusdals besök och det ser jag verkligen framemot! God natt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards