Alla inlägg den 13 november 2014

Av Carina - 13 november 2014 10:19

Nu jobbar jag 25 % och det räcker. Är man helt frisk år det svårt att förstå att det kan vara så jobbigt. Jag är helt slut. Hela veckans timmar går åt att planera mina tio timmar på jobbet. Jag jobbar tre dagar i veckan för jag måste ha vila mellan jobben. Barnen är på dagis även på fredagar nu men jag hämtar dem tidigt.

Jag blir lätt stressad och om det händer något på dagarna då jag är ledig blir jag stressad. Denna vecka fick jag köra barnen till dagis en morgon och då tappade jag min sovmorgon och skulle dessutom jobba på eftermiddagen. Dagen efter var Thomas hemma för vi skulle bygga på garderoben på vinden i garaget på min hellediga dag. Igår hade vi styrelsemöte på dagis på förmiddagen. Men nu äntligen har jag min lediga förmiddag. Även imorgon är jag ledig fram till två då jag ska hämta mina söta flickor.

Jag sov i friggeboden i tisdags. Jag var först på kafferep och sen sov jag i friggeboden. Igår då jag la Elvira sa hon, jag vill att mamma ska sova inne. Gullunge J jo, sa jag. I natt ska jag sova inne och hon sov för ovanlighetens skull i sin egen säng.

Förra helgen sov vi på hotell. Denna helg ska vi sova i husvagn. Vi har inga vinterdäck så vi får sova på uppfarten här hemma. Barnen nöjer sig med det. Så då vi kommer hem imorgon fikar vi där innan pappa kommer hem. Vi lagar mat inne i huset men äter i husvagnen.

Jag får energi ibland och innan var jag ju ute och gick varje dag. Sen började jag jobba och blev helt slut igen. Så nu är det länge sen jag promenerade. Nästa vecka ska jag kanske ta tag i det igen… vädret inbjuder ju inte heller direkt. En dag förra veckan hade jag mycket energi och rensade ut i klädkammaren. Det finns saker där som bara står där men inte används. Har tagit bort lite barnböcker som vi inte läser längre och nu är kokböckerna tillbaka i bokhyllan i vardagsrummet. Pärmar med papper… det är vi dåliga på. Vi sätter inte in papperna, de ligger på hög och så har vi tomma pärmar. När energin sen tar slut så blir resterna liggande på golvet… det är jobbigt.
Vissa dagar har jag inte någon energi alls, som idag. Nu sitter jag bara här och kollar tv och vet att jag skulle kunna göra så mycket som helst. Men orkar inte…

Igår ringde en doktor från kirurgen. Jag skulle ju på återbesök i början av december men då kommer mamma och jag tyckte det var en dålig idé. Jag har ju ändå beslutat att jag inte ska ta bort stomin förrän efter påsk så jag behöver inte träffa doktorn nu just. Ska få en ny tid i januari. Men min sjukskrivning tog slut i söndags och det var planerat att jag skulle gå upp till 50 %. Nu visar det sig att jag inte orkar det. Jag hade tänkt att jag kanske skulle jobba 25 % i en eller två veckor till men kände samtidigt att det är lite kort tid. Nu ringde en underbar doktor idag. Vi har tydligen träffats men jag minns inte det. Han pratade om att jag haft en livskris och att det är helt normalt att inte orka. Dessutom har jag tre små barn som tar energi. Vi pratade också om att jag var så dålig efter förra operationen. Han sa då att ångest kan visa sig i kräkningar. Det blir en ond cirkel. Så kände jag också om jag tänker efter. Då man kräks mår man så dåligt och känner ett misslyckade. Han tyckte att jag skulle jobba 25 % till sista januari så jag hinner träffa doktorn och prata om framtiden. Det kändes så skönt. Man blir ju stressad av att inte veta hur det ska bli. Nu känns det bra att jag kan fira jul och vara julledig i lugn och ro. Jag fick sånt förtroende för denna doktor. Det ska bli spännande att se vem det var.

Det fungerar bra då jag är på jobbet och det känns skönt att vara tillbaka. Visserligen räcker det med 25 % för att jag ska orka men jag har bra arbetsuppgifter och det fungerar bra med personalen. Så helt sjukskriven vill jag inte vara. Nu ska jag fixa lite innan jag ska åka iväg på jobbet. Thomas fick akut åka till Stockholm idag så jag får hämta barnen. Annars jobbar jag till fyra och slipper lite av matlagningen så Thomas är hemma.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards