Direktlänk till inlägg 3 januari 2015

Skridskoutflykt

Av Carina - 3 januari 2015 23:59

Idag blev äntligen garderoben på loftet på garaget klar. Det är längesen vi började på den och nu så äntligen. Dörren och listerna kom upp innan lunch och efter utflykten städade Thomas och Signe upp där uppe. Så imorgon ska vi fylla den…

Det är ju skitväder här nu. Det har ju varit varmare här än i Skåne och all snö, nästan har farit. Vi hade tydligen varmare till nyår är vad det var i midsommar, då var det kallt! 7 plusgrader kring nyår det är inte väntat. Det hade dessutom varit -25 grader två dagar tidigare. Men nu är det is och då gäller det att utnyttja det. Det låg på nollan igår och även idag. Så det går bra att åka skridskor. Det är nog 10-15 cm tjock is i viken och det är bottenfruset på flera ställen.

Vi kom igång sent och varit inte framme förrän halv två. Så det blev först till att grilla korv och banan. Irma var gnällig och Signe satt bara och ville ut och åka skridskor. Hon for ut och åkte med Nils långt innan vi kom ut. Man satt och hoppades att de inte skulle trilla i… till slut var det dags för Irma och Elvira att få åka. Varken jag eller Thomas tog på oss skridskor. De åker och lutar sig bakåt och far bakåt ner i isen. Försökte ha en pinne men det hjälpte inte. Irma sa, pappa får komma och bära mig… nej, du! Nu åker vi. Till slut fick jag dem att få balans och tog ett kort då de stod stilla på isen. De var nöjda. De åkte långt men det är vi som mer eller mindre drar dem. Men så länge de håller sig på benen så är man nöjd.

Igår var vi med den andra tvillingsfamiljen på Djungelhuset. Deras barn for upp och lekte hela tiden förutom en liten stund då de fikade. Signe for också iväg direkt och klarade sig själv. Hon ville helst inte att vi skulle vara med henne utan ville utforska allt själv. Irma och Elvira var vett skrämda och stod bara och höll oss i benen. Till slut tog både jag och Thomas oss upp med alla tre barnen. Vi tvingade de att gå in i alla gångar fast de inte ville. Då de kom ut halv skrämda sa jag till dem att de var så modiga. Men till slut så fixade de det själva. De sprang upp och åkte ner för rutschkanan och var så nöjda så Elvira ville dit idag igen. Så de har fått mycket självförtroende boost dessa dagar.

På kvällen blev det köttfärssås och spagetti och fredagsmys. Ja, jag vet att det är lördag men vi glömde bort det igår och många andra fredagar också för den delen. Barnen var så nöjda över att vi satt hela familjen och kollade på Saltkråkan och åt popcorn.

Nu har alla barnen fått cd-spelare så de lyssnar på sagor då de ska sova. Först läser vi och sen hör de själva. Nu har Irma fått för sig att vi ska sjunga så mycket. Vi har böcker där de vanliga barnvisorna är och vi har nog 15 olika böcker och sånger och hon vill helst sjunga alla… men det är ju bra för dem att få sjunga så vi sjunger ganska mycket.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards