Direktlänk till inlägg 1 februari 2015

Veckan som varit

Av Carina - 1 februari 2015 22:03

Nu var det dags igen och skaffa mig lite mer träningsvärk. Har igår åter tillbringat en dag i skidbacken. Då åkte bara jag och Signe. I onsdagskväll åkte Thomas och Signe och det gick ingen vidare. Hon gav upp rätt så fort och även han. Det var mörkt, hon var trött och så var inte mamma där. Hon åkte två varv och sen gav hon upp. Jag vet egentligen inte varför jag inte följde med. Jag brukar ta henne men denna gång stannade jag hemma med de andra två. Så igår hade jag inte så stora förväntningar. Det gick bättre än väntat men hon ville inte åka lift idag heller. Så jag fick ta på mig en skidskoleväst och hänga på. Hon åkte i liften med mig hela tiden. Då gick det bra. Hon skrek och blev rädd varje gång vi kom till rycket och sen vid gupp i liften. Jag försökte prata gott om rycket och till slut tyckte hon det var kul att köra över dem. Hon är verkligen jätteduktig på att åka skidor. Hon plogar och svänger och stannar då hon vill. De skulle lära sig att trilla, både i liften och i backen. Så hon trillade och det gick bra. Vi körde mycket själv då Signe åker ifrån sina kompisar. De kunde åka lift själv men var inte lika bra på skidor som Signe är. Dock åker hon inte lift själv trots intensiv mutaktion från mig. Jag vill inte, säger hon och bryr sig inte om mutorna. Det snöade och efter lunchen skulle vi åka vidare. Då flög vi i rycket i liften tre gånger. Jag slog mig som fan men inte Signe. Första gången tänkte jag att hon inte vill upp igen men hon låg där och grät och sa, jag vill åka igen. Det visade sig att jag inte hade någon beläggning under skidorna så det fastnade snö under. Därför fastnade vi i snön och flög. Sista gången såg jag att det satt fast snö under skidorna så då åkte vi hem för att Thomas kunde fixa skidorna med lite valla. Jag var helt mörbultad och Signe var nöjd. För henne är det inte ett dugg intressant med att åka lift själv och det är det enda jag tänker på.

Idag då vi vaknat hade det nog kommit 30 cm snö och det snöade hela tiden. Igår var Thomas och småtjejerna ute på skoter tur då vi var och åkte skidor. Idag skulle vi åka iväg hela familjen. Det fungerade dock inte som vi tänkt. Det var så mycket snö i backen så då vi åkte upp med Irma och Elvira var det så mycket lössnö att det var svårt för dem att åka. Vi försöker ju lära dem lite hur de ska åka. Det blåste och var inte så trevligt. det gick bra för Signe tills hon såg oss och då fick Thomas åka upp med henne i liften men åkte iväg själv sen. Inte idag heller lyckades vi med att få henne att åka själv i liften. Det blev bara ett åk för Irma och Elvira och eftersom Signe inte åkte lift själv så kunde vi inte åka upp alla så istället fikade vi upp allt och körde hem. Det var jobbigt att köra dit, vilket jag gjorde. Det var ganska oplogat och det var mycket drivor på vägen. Vi körde isväg både igår och idag.

Det känns lite surrealistiskt att köra på isväg. Att vägverket ordnar med isväg känns ju egentligen konstigt. Men det är ju bra och det känns säkert att åka på den. Det som känns absolut bäst är att det är vinter då det blir isväg. Isen måste ju vara minst 25 cm överallt innan de öppnar.

I veckan har jag hunnit med att gå på kafferep och jobbat. Kafferepet var trevligt som vanligt. Goda mackor, kakor och trevligt sällskap. Det är ett roligt sätt att träffas på i byn. Jobbet gick inte lika bra. Jo då jag är på mitt jobb går det bra för det mesta men nu hade vi sektors ledning. Det har vi varannan onsdag 8-12 och det blev jobbigt. Jag kände hur allt for omkring i huvudet och kunde inte sortera ett dugg. Det kändes så rörigt i huvudet. Det var så jobbigt att jag nästan tänkte gå hem efter halva tiden. Jag tänkte att kommer jag att klara av att göra allt detta. Det kändes som en omöjlig uppgift som jag har på mitt jobb. Tänkte på hur mycket jag missat men klarat mig bra ändå med. Det jobbigast evar att jag inte var med i matchen som jag brukar. Det var som de satt i en bubbla framför mig och att jag inte kunde vara med i samtalet, eller som om de pratade ett annat språk. Jag var inte alls med i matchen och jag mådde inte bra. Jag stannade dock kvar och det blev mindre jobbigt. Åt lunch med chefen och några kollegor och det var roligare.

 I torsdags var Signe hos tandläkaren, med pappa. Hon hade ett hål som hon skulle laga. Jag hade ingen lust att följa med och se henne plågas. Hon var stolt som en tupp att hon hade fått ett hål och skulle laga. Vi läste Emma går till tandläkare dagen innan så hon skulle vara förberedd. Det var hon inte. Hon blev rädd då hon fick bedövningssprutan men annars gick det bra. Men nu vill hon inte ha mer hål i tänderna. ‘

Jag var och åkte skridskor på lunchen. Jag och Anna hade beställt träff men var osäkra på att det gick att åka. Dagen innan var det töväder men det gick bra. Vi var nästan lika ringrostiga denna gång. Jag trodde vi skulle hinna fler varv på en halvtimme men det gjorde vi inte. 7 varv även denna gång. Vi åt sen lunch i en snödriva i snöfallet. Det är ändå skönt att sitta ute och äta. Vi var ganska ensamma där men då vi var klara kom en hel skolklass och då var det skönt att vi var färdiga. Vi tänkte åkt i måndags men det hade jag inte kunnat för då hade jag så ont i benen. Nu var det bättre i benen så det gick bra att åka.

Jag åkte sen till badet dit barnen och Thomas hade åkt. Vi tog oss en myseftermiddag på badet. Vi skulle skjutsa barnen till dagis och då Signe skulle till tandläkaren så blev det så krångligt så vi tog dem lediga. Det blev en mysig förmiddag då vi åt lunch och myste hemma tills jag åkte iväg. Vi var sen på badet hela eftermiddagen. Helt plötsligt hoppade Signe själv från kanten. Det har hon aldrig vågat och det måste hon kunna på simskolan som hon ska börja i höst igen. Det var riktigt kul. Elvira vågade till slut åka rutschkana och sen vill hon inte sluta. Irma hon vill gärna få mutor och annat får att nå mål men det är så svårt för hon har inga mål att nå. Hon bara gör dem direkt. Det enda som hon kanske lärde sig denna dag var att hon kunde flyta med puffarna på armarna och att hon nöjt av det. Signe och Elvira upptäckte också det men de litade inte på sin förmåga. Vi stannade på badet några timmar innan vi åkte hem och åt middag.

I fredags åkte vi och fikade på Tages. Det var meningen att det bara skulle bli jag och barnen men nu hängde även Thomas på. Därefter åkte Signe med pappa för att städa av Volvon och sen lämna tillbaka den. Det kändes nog som det verkliga avslutet på Thomas jobb och det var nog lite tufft för honom att lämna igen bilen. Nu har vi vita Audin och så Thomas nya orangea cross Polon. I lördags hade vi julgransplundring på ovanvåningen i barnens gran. Snart har vi plockat undan alla jul men vi får vänta lite till innan det är helt klart…

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards