Direktlänk till inlägg 23 april 2015

Jobba igen...

Av Carina - 23 april 2015 22:55

Jaha då var man tillbaka på jobbet igen… det hade jag inte tänkt mig. Det var en större omställning än vad jag trodde. Inte att gå tillbaka till jobbet men att i tanken inte bli opererad. Jag var mer laddad än vad jag själv trodde. Det var lite som om marken öppnade sig lite då de ringde och meddelade att jag inte fick bli opererad. Jag blev dessutom överraskad. Visserligen trodde jag att jag skulle kunna få tiden ombokad men inte så sent. Jag har hört om andra som varit klara i säng för att bli skjutsade till operationen och fick gå hem istället.

Jag valde ju att ta ledigt i tisdags och började jobba igår. Då hade vi sektorsledning hela förmiddagen och det var visserligen intressant men tankarna for lite här och där. Åt sen lunch med mina kollegor. Gjorde lite ärende innan jag åkte hem. Det var inget vidare väder så jag höll mig inomhus. Jag fixade till i uterummet. Thomas har ju satt upp fem hyllor där som jag nu har fyllt med pyssel. Jag har flyttar runt lite hit och dit men jag är nog ganska nöjd nu. Städade ur och lät barnen leka med lera där ute då de kom hem. De vill visserligen hellre gunga men jag tjatade in dem.

Denna vecka är resternas vecka. Vi går igenom kyl och frys och äter upp alla matlådor som hamnat där, oavsett ålder… så vi äter buffé varje kväll. Irma gillar rester hon vill ha av allt!

Nu när det inte blev operation så kan jag gå på både kafferep och afterwork. Jag tog följe med mina två grannfruar och så gick vi ner till byn. Det tog drygt 20 minuter dit och lika långt hem så det var en bra motionsrunda. Det är alltid lika kul med kafferep, att träffas i byn och skvallra lite. Inte bara skvallra utan äta gott fika.

Idag var jag på riktiga jobbet och det känns ju som om man inte varit borta. Direkt in i hetluften. Jag har egentligen ett bra jobb men ibland hinner man aldrig ner i botten av pappershögen och det känns trist. Vi har roligt och det är ju bra!

Imorgon ska barnen vara på dagis fast de inte brukar vara där på fredagar. Jag ska jobb och Thomas ska på något möte.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards