Direktlänk till inlägg 25 april 2015

Tankar inför operation

Av Carina - 25 april 2015 22:53

Det känns som om operationen kommer att bli av på onsdag. Jag har en mycket bättre känsla denna gång. Jag har inte riktigt kommit underfull med hur det kommer att kännas efteråt. Hur stor är operationen för mig? Jag vet inte riktigt vad sjukvården tycker om storleken på operationen men de verkar tycka lite olika. Så jag får väl se i efterhand hur det var. Tänker ofta på hur länge jag ska må illa. Det är min stora skräck, att jag ska spy så länge som förra gången. I de bästa av världar får jag åka hem efter några dagar och må ganska bra. Jag kommer väl ha ont en tid kan jag tro. Nu ska jag äta citodon direkt och skippa Alvedon/Ipren som jag hade förra gången. Det kanske gör att jag har mindre ont. Det kanske inte kommer att göra så ont? Det var jag inte heller!

Det är mycket funderingar. Jag tänker naturligtvis också på om det skulle gå dåligt. Antingen om det är något som går fel eller om de hittar något annat då de öppnar. Det är egentligen den största faran, att de hittar något annat. Jag ska ju undersökas i juni och jag önskar de gjorde de innan denna operation. De kanske är säkrare än jag på att det inte kommer igen.

Jag tänker på allt jag behöver göra innan operationen och det är mycket. Idag har det dessutom hällregnat hela dagen så ute kunde vi inte vara. Igår frostade vi av frysboxarna i garaget. Vi glömde det förra vintern och även denna. Nu passade vi på då det inte var så varmt ute. Jag hittade rabarber sen 2011 så jag tog upp 4 kg och gjorde saft. Tog även upp jordgubbssaften som var jäst och kokte om den. Så idag hällde jag upp 12 flaskor saft.

Barnen fick bada och efter lunch åkte vi till Norderön på kalas. Alla tre tjejer var med och en annan kompis till dem. Thomas skulle åkt motorcykel till en MC mässa i Järvsö men det var snö och regn och bara 2 grader varmt så han hoppade det. Han satte istället upp reglar i varmgaraget så han kan sätta upp väggskivor där snart. Igår var vi på After work hos grannarna. Det var trevligt men vi var inte där lika länge som vanliga fall. Barnen var som klistermärken på oss men det var kul ändå att komma ut lite.

Jag slängde massa papper som jag hittade bland ”viktiga papper” oj så mycket gammalt. Man upptäcker att vi faktiskt bott här några år då man hittar gamla papper i mapparna. Jag letade en räkning men hittade de inte, däremot så upptäckte jag senare att jag hade fått den digitalt direkt på internet banken så jag kunde letat länge… Nu är ju äntligen Elvira friskförklarad och har därmed fått en ny försäkring på hela sig. Det känns bra.

Jag känner ofta nu att det kommer bara att bli bättre och bättre med vår förvaring här inne. Jag är så nöjd med hyllorna ute i uterummet och just nu är ena lådan i byrån tom. Jag vet inte vad jag ska ha där ännu. I vardagsrummet har jag ordnat i lådorna så där är det riktigt bra ordning. Innan var ju alltid barnen där och drog upp allt så där kunde vi inte lägga något. Det ska inte heller imorgon vara något underbart väder så det blir väl tvätt och städ imorgon. Jag håller på att tvätta upp alla vinterkläder och lägga upp på vinden. Då blir det tomt lite här och där. Måste nog samtidigt hämta ner sommarkläderna för man vet aldrig om det går fort eller inte. Vet inte heller hur pigg jag kommer att vara och jag måste åtminstone veta vart kartongerna är så Thomas kan hämta ner dem till mig.

Tyckte att det såg lite grönare ut idag i regnat men det ska ju inte vara varmt så det bli väl inte grönt i första taget. Det var islossning den 21 april och var den näst kortaste isläggningen sen de börjat mäta på 1800-talet!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards