Direktlänk till inlägg 31 januari 2009

Käre Gabriel 31 jan

Av Carina - 31 januari 2009 19:55

Idag vaknade din pappa tidigt men din mamma såg till att vi sov länge. Vi somnade om igen och inte förrän vid tiotiden gick vi upp. Din pappa säger att vi måste ha en riktig sovmorgon per helg. Det har han rätt i, din mamma vill ha sovmorgon varje dag. Idag hoppade vi över gröten, det är ju snart lunch!

 

Vi kom upp i huset och idag skulle det jobbas. Din mammas mål var att få upp alla gipsskivorna i tvättstugan i helgen och efter dagens slut var mer än hälften uppsatta. Din pappa satte reglar på ovanvåningen. Din mamma fick hjälpa till och få den raka. Vi jobbade på var sin våning idag och slet inte så mycket på varandra.

 

Vi fikade och så åt vi lunch på ovanvåningen. Din mamma ska köpa en vaxduk där till bordet så vi inte förstör det helt. Det känns så bra att äta där och inte behöva gå till husvagnen hela tiden.

Han från saneringsfirman var här i fredags och det har nästan torkat över allt, förutom i hörnen mot altanen. Vi fick behålla fläktarna en vecka till och han riktade om dem så de står på rätt sätt mot hörnen.

Katterna är nöjda då vi är där och bygger och Pricken är så nyfiken och vill vara med hela tiden.

 

Din mamma får en massa muskler, gipsskivorna väger ju lite och de ska bäras och fås på rätt plats. Då klockan var sex var din mamma helt slut och sa till din pappa att nu går jag ner och fixar med maten. Han ville jobba lite till så han fick ta ansvar för kycklingen. Din mamma satte in den i ugnen i huset och gick sen när.

 

Precis då din mamma kom ner till husvagnen ringde en gammal jobbarkompis. Din mamma pratade med henne i väntan på att maten skulle bli klar. Det är kul att ni hör av er!

Din mamma fixade pommes i micron, gjorde sallad och hällde upp vin. Det var feta ost, soltorkade tomater, ruccula sallad, avokado, röd lök och tomater – mums! Det tycker i alla fall din mamma…

 

Din pappa kom ner och satte sig och vi njöt av en ovanligt lyxig lördags middag för din mamma och pappa. Ingen micro mat denna kväll!

Vi såg sen på körslaget, Bollnäs var ju i final och din mamma fick heja på dem. Din mamma känner sig ju likväl lite som en Bollnäsing! De vann ju och även din pappa som inte är så intresserad tyckte att det var kul att Hannas kör vann. Din mamma röstade, så ni vet det Bollnäs bor!

 

Då det var slut var även din mamma och pappa slut… vi gick och la oss, vi sliter ju hela dagarna och blir så trötta. Sömn är inte något problem för din mamma och pappa tack och lov!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards